Nem szeretnék igazságtalan lenni, mert a nyár bőven tartogatott színházi élményeket, de valódi kőszínházi premier most volt először március óta. A Thália Színház az eredetileg tavaszra tervezett bemutatójával nyitotta az évadot. Agatha Christie egyik legnépszerűbb darabja, a Gyilkosság az Orient Expresszen igazi színházi élményt nyújt, minden tekintetben felüdülés a darab.
A színház vezetősége semmit nem bízott a véletlenre, minden néző hőmérsékletét mérik a bejáratnál, és számos ponton van kézfertőtlenítő kihelyezve. Lassan már hozzászokunk a maszkok látványához, és egyértelműen kiderült, hogy egy nézőt sem tartott távol a premiertől a kötelező maszkviselés. A teltház legalábbis arra enged következtetni, hogy a nézők is ki voltak már éhezve a színházra. Igaz ez az összes színészre, akik olyan felszabadultan játszanak végig az egész előadás alatt, hogy szinte érezni lehetett a megnyugvásukat, hogy végre színpadon lehetnek.
A történetet mindenki ismeri, nem véletlen, hogy egy felmérés szerint a krimi királynőnek nevezett írónő regényei közül ez a második legismertebb. A híres magándetektív Poirot (Szervét Tibor) egy sikeres munka után kikapcsolódni indul Isztambulból Londonba a legendás Orient Expresszel, de a helyzet másképp alakul. A pihenés helyét átveszik az izgalmak, a hazugságok, a hóakadály és egy rejtélyes gyilkosság. Egyik bonyodalom követi a másikat, vajon kinek állt érdekében, hogy megölje Samuel Ratcett-et (Tamási Zoltán)? Vagy kinek nem? A szálak egyre kuszábbak, és minden utas gyanússá válik…
A történet mellett fontos kiemelni a látványt, ami extrán többletet ad a darabhoz. A 3D-s megoldások tökéletessé teszik az élményt, szinte Hollywoodba repítik a nézőket. Izgalmas, színes fénykavalkádok, ötletes és kreatív videó bejátszások színesítik az egyébként is eseménydús darabot. Nagyon a helyén van a zene is, és a jelmezek is mind hűen tükrözik az adott kort.
Telitalálat a szereposztás, (Pindroch Csaba, Gubás Gabi, Szabó Erika, Mentes Júlia Virginia, Molnár Piroska, Mórocz Adrienn, Mózes András, Vida Péter, Ember Márk, Tóth Eszter, Udvarias Anna, Tamási Zoltán) mindenki kiválóan alakít, és egyiküket sem megbántva, de mindenképpen szeretném kiemelni Gubás Gabit, aki nálam a legtöbbet tette hozzá ahhoz az élményhez, ami miatt érdemes színházba járni. Nem utolsósorban, jól és jókor beszúrt poénok tarkítják a darabot, azaz tökéletes a kikapcsolódás.
Üljenek fel a vonatra, robogjanak az eseményekkel, nem fogják megbánni!
Kiemelt kép: Tapsrend a Gyilkosság az Orient Expresszen premierjén (Fotó: Szokodi Bea)