Idén augusztus 28. és szeptember 3. között rendezik meg a Budapest Central European Fashion Weeket: a Millenáris parkban tartandó esemény új régiós márkákkal és a feltörekvő tervezőket is fókuszba emelő változatos tartalmakkal várja az érdeklődőket.

Szeptember 2-án és 3-án 39 márka kollekciója lesz látható a Millenáris Parkban, ahol 24 magyar divattervező mellett ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák és szerb alkotók mutatják be kreációikat. A rendezvényen fontos szempont a hazaiak mellett a regionális márkák bemutatása, amit erősít a nemzetközi sajtó, az influenszerek és buyerek jelenléte is. A régió elismert divatszakmai magazinjainak képviselői érkeznek a helyszínre: a lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett, a cseh és ukrán Vogue, valamint az olasz lapok közül a L’Officiel és a Vogue Italia újságírói is ellátogatnak az eseményre. A szervezők elkötelezettek abban, hogy lehetőséget biztosítsanak, azoknak a tehetséges tervezőknek és márkáknak, akik háborús körülmények között élnek és alkotnak, éppen ezért a rendezvényen az SS24 szezonban ukrán tervezők munkáit is lehet majd látni.

Az idei Fashion Week több újdonságot tartogat, amelyek között az egyik legfontosabb, hogy új szakmai kritériumrendszer alapján határozták meg a rendezvény kategóriáit. Az új koncepció a Magyar Divat & Design Ügynökség által 2023 januárjában létrehozott Advisory Board javaslatai alapján valósult meg, amelynek elsődleges célja a rendezvénysorozat vonzerejének fejlesztése, elősegítve a közép-kelet-európai országok közötti együttműködést annak érdekében, hogy még hatékonyabban hívják fel a nemzetközi szakma figyelmét a térség kreatív versenyképességére. „Bízunk abban, hogy egy olyan összehangolt, Advisory Board által támogatott szakmai esemény, mint a BCEFW versenyelőnnyé tudja kovácsolni a hazai és a régiós országokban rejlő kreativitást” – mondta el Forintos-Szűcs Anita általános vezérigazgató-helyettes, aki elárulta azt is, hogy elkötelezetten támogatják a jövő generációit. Idén először nyitják meg a Fashion Hub-ot, amely a tervezők prezentációi mellett kiemelten a fiatal korosztálynak kínál programokat, hogy közelebbről megismerhessék a divat világát és a kreatívipar kulisszatitkait. Lesznek előadások a Streetstyle fotózás témájába vagy a Tik-tok trendekekről, de workshopok és kerekasztal-beszélgetések, valamint pop-up store is várja a látogatókat. A részvétel ingyenes, bizonyos programokhoz regisztráció szükséges.

Kiemelt kép: A Budapest Central European Fashion Week egy korábbi bemutatója (Fotó: Holecz Endre)