Bécsi klasszikus és romantikus szerzők műveivel indítja az új évet január 20-án a Nemzeti Filharmonikus Zenekar: a bécsi klasszikus, Mozart B-dúr szerenádja, Massenet A szűz utolsó álma című zenekari oratóriumrészlete és Schönberg A megdicsőült éj című vonósszextettje alkotja az együttes idei első koncertjének repertoárját, amelyet Vashegyi György vezényel majd a Zeneakadémián.
A hangversenyt nyitó kompozíció, Wolfgang Amadeus Mozart tizenhárom hangszerre írt B-dúr szerenádja, vagy ahogyan gyakran nevezik, a Gran Partita különleges hatást kelt egy szimfonikus koncert műsorán, hiszen két oboa, két klarinét, két basszetkürt, négy kürt és két fagott mellett csupán egyetlen nagybőgő képviseli benne a vonósokat. A romantikus Jules Massenet A Szűz utolsó álma című darabja igazi különlegesség, mivel a zenekari tétel a főként operáiról ismert francia szerző, A szűz című oratóriumának legnépszerűbb részlete, amely Mária mennybemeneteléről szól. A koncert záró száma pedig az utóromantikus szerző, Arnold Schönberg Megdicsőült éj című szimfonikus költeménye a német költő, Richard Dehmel azonos című versének inspirációja nyomán egy nő és egy férfi párbeszédét jeleníti meg a zenén keresztül. A nő megvallja szerelmének, hogy egy idegentől fogant gyermeket hord a szíve alatt, a férfi azonban nem fordul el tőle ezért, hanem egy tiszta és szép közös élet reményében sajátjaként fogadja el a magzatot.
Másnap, január 21-én, szintén a Zeneakadémia ad otthont a Bécsi és francia klasszikusok című koncertnek, amelynek vendége Julien Chauvin, világhírű francia hegedűs és karmester lesz, február 12-én pedig a Müpában lép fel az együttes, akkor a francia romantikus zeneszerző, Ambroise Thomas életművének ritkán hallható operáját, a Psychét hallhatja a közönség.
Kiemelt kép: Nemzeti Filharmonikusok (Fotó: Wágner Csapó József)