Október 10. és 20. között ismét megrendezték a Budapest Design Weeket, amelynek keretében a fővárosban 109, Pécsett 11 és Sopronban is 7 program várta a művészet iránt érdeklődőket. A rendezvények több mint 20 ezren fordultak meg a statisztikák szerint.
Izgalmas kiállításokon lehetett felfedezni a magyar kreatívipar újdonságait, emellett előadások, könyvbemutatók, vásárok és aukciók is várták a közönséget, a vállalkozó kedvűek pedig egy-egy dizájner vezetésével saját dizájntermékeket is készíthettek. Az idei programban szerepelt műhelylátogatás, gasztro- és zenei programok, de divatbemutatók is színesítették a kínálatot. A dizájnhét központi eseménye, a 360 Design Budapest kiállítás a legkiválóbb hazai alkotók mellett holland, ukrán, szlovák, cseh, lengyel és osztrák dizájnerek termékeit vonultatta fel. A kiállított tárgyak innovatív tervezési megközelítéseket, kézműves technikákat, fenntartható technológiákat vagy az alkotók egyedi know-how-ját mutatták be, mindemellett sok esetben ötvözték a legmodernebb gyártási módszereket is.
“A Budapest Design Week és a 360 Design Budapest kiállítás a Magyar Divat & Design Ügynökség integrált szervezésében valósult meg. Ezzel két kulcsfontosságú program egyesült, amelyek egymást erősítve járulnak hozzá a magyar dizájn nemzetközi szintre emeléséhez és rámutatnak arra, mennyit fejlődött a magyar formatervezés az elmúlt években” – fogalmazott Jakab Zsófia a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója.
Az ötödik alkalommal megrendezett kiállításra idén csaknem ötezren látogattak el a Nyugati pályaudvar egykori várótermébe, hogy megnézzék a 300 bútorból, lakberendezési kiegészítőből, illetve ipar és képzőművészeti alkotásból álló tárlatot. Az exkluzív tárlatvezetéseken pedig közel 1000 látogató ismerte meg egy-egy elismert iparági szakember, művész, zenész, író vagy költő személyes történetein keresztül a kortárs tárgykultúrát bemutató kiállítást. Az elmúlt években a 360 Design Budapest amellett, hogy a kortárs formatervezés egyik meghatározó helyszínévé vált, hozzájárult a tudásátadáshoz és az iparági versenyképesség növeléséhez is. A tárlaton idén egyetemekkel, szakiskolákkal, szakképzési centrumokkal együttműködve diákoknak is szerveztek interaktív, élményalapú tárlatvezetéseket, amelyekre az ország minden tájáról nagy volt az érdeklődés: 7 szakoktatási és szakképzési intézményből 230 tanuló és egyetemi hallgató érkezett a fővárosba, hogy betekintést kapjon a kortárs dizájn irányzataiba és meghatározó szereplőinek munkásságába.
Kiemelt kép: Pillanatkép a 2024-es Budapest Design Weekról (Fotó: Mohai Balázs)