Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Nemzeti Filmintézet jóvoltából a következő időszakban hat vidéki, egy határon túli és kilenc fővárosi színház nyert támogatást arra, hogy hazai filmgyártók közreműködésével filmszínházi „crossover” műveket készítsen. Az egyik közülük a Nemzeti Színház, ahol jelenleg is tart a Bánffy Miklós A nagyúr című műve alapján íródott színmű, az Isten ostora forgatása.
A 2014-ben bemutatott produkció abban az évadban elnyerte a POSZT több díját is: egyszerre kapta meg a legjobb előadásnak, a legjobb rendezésnek és a legjobb látványnak járó elismerést, sőt, Horváth Lajos Ottó Berik herceg megformálásáért a legjobb férfialakításért járó díjat is kiérdemelte.
Vidnyánszky Attila rendezése azóta is a Nemzeti repertoárjának egyik legerősebb előadása, melyben a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház színművésze, Mátray László formálja meg Attilát, a hunok vezérét. A színmű az ő és a gót hercegnő, Mikolt (a szerepben Mikecz Estilla, a kaposvári Csiky Gergely Színház színművésze látható) találkozását és szerelmi drámáját dolgozza fel.
A filmváltozat a színpadi adaptációból táplálkozik, ám számos ponton el is tér tőle, hiszen a filmes technika olyan finomságok megmutatására teremt lehetőséget, amelyet az alkotók igyekeznek kihasználni. A produkció vezető operatőre Győri Márk, akinek nevéhez olyan alkotások fényképezése kötődik, mint például a Lengyel Tamás, Gryllus Dorka és Simon Kornél főszereplével 2015-ben bemutatott Víkend című thriller.
Kiemelt kép: Mátray László az Isten ostora forgatásán (Fotó: Gádoros Márk)