Az 1995 és 2009 születettek, azaz a Z generáció az első olyan nemzedék, amely nem tudja elképzelni az életét internet nélkül. A globális és digitális világban szocializálódott fiatalok problémáival, útkeresésével egyre több film és sorozat kezdett el foglalkozni, rámutatva arra, mennyire nincsenek könnyű helyzetben a mai gyerekek. Az értékek, a hagyományok is átalakultak, az információs társadalomban pedig minden korábbitól eltérő szabályok uralkodnak. Az első magyar Z generációs filmből is ízelítőt kaphatunk ennek a nemzedéknek a sajátos helyzetéről.

Hartung Attila tavaly szerzett diplomát a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, első nagyjátékfilmjével, a FOMO-val pedig az a célja, hogy a mai fiatalokról, a mai Budapestről készítsen egy őszinte és nyers korlenyomatot. „A film egy ártatlan házibulival kezdődik, de a folyamatos italozással teljesen szétcsapják magukat a szereplők. Ennek pedig az a következménye, hogy belemennek olyan versenyhelyzetekbe és olyan játékokba, amelyekről ők részegen nem biztos, hogy meg tudják állapítani, ártanak-e vele másoknak. Mert viszi őket a flow. És ez ennyi idősen nagyon jellemző” – árulta el a sztoriról az Indexnek Hartung Attila

A FOMO az angol fear of missing out kifejezésből alkotott mozaikszó, mely azt a mai generációra jellemző érzést írja le, amikor valaki attól fél, hogy kimarad, lemarad valamiről, nem lesz része egy közösségi élménynek. A filmben főszerepet játszik Yorgosz Goletsas, a Deep Glaze frontembere, Csipesz, a youtuber, László Panna, László Zsolt lánya, valamint Stohl András is, de az alkotók ígérete szerint a 18 és 30 év közötti korosztály számos meghatározó alakja felbukkan majd a filmben, amelynek zenéjén Henri Gonzalez (Fran Palermo) és Konsiczky Dávid (Csaknekedkislány) is dolgozott.

Az ősszel a mozikba kerülő filmhez megérkezett az első előzetes.

Kiemelt kép: Stohl András a FOMO előzetesében (fotó: index.hu)