Múlt héten tartották az ifj. Alexandre Dumas A kaméliás hölgy című regényéből készülő színpadi adaptáció olvasópróbáját a Csokonai Irodalmi Laborban. Sardar Tagirovsky rendezésének különlegessége nem csak abban fog rejleni, hogy a bukott nő történetét egyedi színházi térbe helyezi, az is hozzájárul a kivételes élményhez, hogy Adorján Beáta dramaturggal felhasználták Verdi Traviata című operáját is.

A szövegkönyv megalkotása több éves munkafolyamat végeredménye, pár évvel ezelőtt az alkotók párizsi kutatóútjával vette kezdetét. A pandémia miatt a bemutatót többször el kellett halasztani, így volt idő a formai megoldások tökéletessé érlelésére, amely a performance és a film technikai eszközeiből is egyaránt merítkezik. A történet mindenki számára ismerős lehet: a híres kurtizán, Marguerite Gauthier, már-már beletörődött sorsába, megpróbálja az adottból a legjobbat kihozni. Elfogadja az anyagilag lecsúszott, de arisztokrata mivoltát látszatban továbbra is őrizni próbáló Armand Duval közeledését is. Találkozásukból nemcsak szerelem születik, de küzdelem is egy olyan rendszer ellen, melyben a pénz mindennél nagyobb úrnak mutatkozik, az ember lelke és teste pedig ennek függvényében termékként megvásárolható.

A kaméliás hölgy főbb szerepeiben Ráckevei Anna, Florian Leona, Horváth Julianna és Vasvári Csaba lép színpadra, az énekes szerepekben Nagy Kíra és Antoni Norbert lesz látható. A látványvilágot Kupás Anna, a zenét Bakk-Dávid László jegyzi. A bemutatóra október elsején, a MagdaFeszt első napján kerül sor, a Csokonai Irodalmi Labor szinte valamennyi terét felhasználva, hiszen ugyanúgy játszani fog a balkon, mint ahogy az oda vezető lépcsősor is.

Kiemelt kép: Pillanatkép A kaméliás hölgy olvasópróbájáról (fotó: Máthé András)