Július 18-tól különleges kiállítás keretében mutatja be a Mastercard a korábbi évek érzékenyítő kampányaihoz készült alkotásokat, ahol népszerű színészek, írók és fotográfusok alkotásai láthatók, olvashatók és hallhatók először a Budapest Parkban, majd ősztől a Jurányi Házban. A tárlat célja, hogy felhívják a figyelmet olyan társadalmi problémákra, mint a digitális leszakadás, a szegénység vagy éppen a környezetszennyezés.

Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta, hogy a Mastercard évek óta elkötelezett támogatója a kortárs magyar kultúrának, ezért büszkék arra, hogy az érzékenyítő program keretében létrejött kimagasló színvonalú alkotásokkal hívhatják fel a figyelmet néhány égető társadalmi problémára

A Könyves Magazinnal 2020-ban indított kampányban 20 jelentős kortárs író (mint például Tóth Krisztina vagy Krusovszky Dénes) készített szövegeket a Budapest Street Photography Collective fotósainak képei alapján. 2021-ben ezt megfordítva: a Magyar Fotóművészek Szövetségének 21 rangos fotóművésze adott képeket az írásokhoz. Idén a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházzal együttműködve tizenkét alkotáspárt (fotó és szöveg) emeltek át a digitális térből a fizikai valóságba. A kiállítás azért lesz igazán különleges, mert minden alkotáspár mellett lesz egy QR- kód, melynek beolvasásával hangjáték formájában saját mobiljukon is meghallgathatják az írásokat a látogatók. A tizenkét szövegből ugyanis Vinnai András rendezésében hangjátékokat is készítettek olyan neves színművészek előadásában, mint Bata Éva, Formán Bálint, Sipos Vera, Szabó Zoltán, Takács Kati, Ficzere Béla, Jankovics Péter és Szakács Zsuzsi.

Kiemelt kép: Pillanatkép a 2020-as Mastercard kiállításról (Fotó: Budapest Park)