A cikksorozat utolsó felvonását a Broadway jelenleg legjobb musical színésznőivel zárom. Aaron Tveit, (aki egyedüli jelöltje idén a legjobb musical színész kategóriában) után nem maradhatnak ki a felsorolásból a legjobb női főszereplők sem. Ráadásul ebben a kategóriában sokkal kiélezettebb a verseny, hiszen ebben az évben három fantasztikus színésznő esélyes a Tony-díjra.

Karen Olivo (Satine – Moulin Rouge! The Musical)

Idén könnyen lehet, hogy a Moulin Rouge színpadi változatának mindkét főszereplője Tony-díjjal távozik majd az átadó ceremóniáról, amelynek időpontjáról még mindig nincsenek információik. Habár Karen Olivo 2009-ben a klasszikus West Side Story felújított változatában a tragikus sorsú Bernardo kedvesének, Anitának az alakításáért megkapta a legjobb női mellékszereplőnek járó Tony-t, főszereplő kategóriába még csak idén nevezték először. A színésznő 2008-ban az In The Heights című musicalnek köszönhetően vált igazán a Broadway rajongók kedvencévé, amikor is Lin-Manuel Miranda karakterének párját, Vanessát alakította a produkció eredeti szereposztásában. Olivo azóta is meleg szívvel gondol vissza erre az előadásra, és izgatottan várja a musical filmadaptációjának premierjét, amelyet a koronavírus miatt 2021-re halasztottak.

A Moulin Rouge-ban a színésznő belépője igazán fényűzőre sikerült, ez egyébként egyben jellemző az egész színpadképre is. A karaktere, Satine ugyanis egy trapézon ülve a zsinórpadlásról ereszkedik le a csodálatos díszletbe, miközben a The Sparkling Diamond-ot énekli. A hatásvadász belépő garantáltan eléri a célját, és Christian-nel együtt a közönség is szerelmes lesz a párizsi utcalányba. „Kezdetben féltem, amikor beültettek ebbe a hintába, de most már nem. Megbízom az emberekben.” – mondta a színésznő, aki bevallotta, hogy nagy rajongója az eredeti Moulin Rouge filmnek.

Karen Olivo és Aaron Tveit a Moulin Rouge című musicalben (Fotó: Matthew Murphy)

Elizabeth Stanley (Mary Jane Healy – Jagged Little Pill)

A három jelölt közül érzelmileg a legnehezebb szerep Elizabeth Stanley-é. Bevallom, nekem az idei Tony-díjra jelölt színészek karakterei közül Mary Jane a kedvencem az összetettsége, eredetisége, na meg a róla elnevezett, gyönyörű dal miatt, amelyet Sean Allan Krill előadásában hallottam a rock musical cast albumán. Szokatlan módon Stanley Jagged Little Pill próbái nem mozgással vagy énekléssel kezdődtek, hanem kutatással. Az egész stábnak egy prezentációt kellett készítenie a musicalben feldolgozott társadalmi problémákról, mint például a függőség és egyéb mentális betegségek. A színészek csak így érthették meg igazán, milyen érzelmek játszódnak le a karaktereikben, amelyeket aztán hitelesen tudtak átadni a közönségnek.  „Olyan volt, mintha megint az iskolapadban lennénk. – mondta Stanley – Azt hiszem szükséges az, hogy tisztában legyünk azzal, hogy pontosan miről szól az előadás. Érzékeny témákról beszélünk, és ennek az átadása egymásnak vagy a közönségnek nem okozhat gondot.”

Stanley Mary Jane-je az előadás legsokkolóbb és legszívszorítóbb jeleneteit tartogatja számunkra. A családanyának meg kell küzdenie a poszttraumás stresszel, a függőséggel és azzal, hogy egy örökbefogadott gyermek anyja, miközben a világ felé azt kell mutatnia, hogy minden rendben van. „Mary Jane sztoriját megérteni és nap mint nap megtestesíteni megterhelő lelkileg. Fontos, hogy az előadás előtt erre kellően rá tudjak készülni, és utána pedig ezt az egész lelkiállapotot ott tudjam hagyni a színházban.”

Elizabeth Stanley a Jagged Little Pill című musicalben (Fotó: Matthew Murphy)

Adrienne Warren (Tina Turner – Tina: The Tina Turner Musical)

A kategória legfiatalabb jelöltje, Adrienne Warren 2012-ben debütált a Broadway-n a Bring It On című film musical adaptációjában. A színésznő mellékszereplőként már volt jelölve a díjra, első főszerepe pedig, mint a legendás énekesnő, Tina Turner, lenyűgözte mind a közönséget, mind a kritikusokat. „Gyerekkoromban hatalmas rajongó voltam. Mindig az ő zenéjét lehetett hallani a házunkban, és gyakran be is öltöztem Tina Turnernek. Az egyik londoni workshop alkalmával találkoztam vele először, és nagyon izgultam, hiszen őt játszottam a színpadon. Nagy megtiszteltetés részévé válni a történetének.” – mondta Warren.

A 80 éves énekesnő kezdetben bizonytalan volt, hogy az élettörténete közönségére talál-e majd a West End-en, ahol a darab elsőként debütált. Az előadáson három évig dolgoztak, a betétdalok természetesen Tina Turner saját dalai, amelyeknek hangulata és szövege tökéletesen tükrözi az énekesnő különböző életszakaszainak történéseit. A produkció a 2019-es Broadway debütálás előtt bejárta a londoni és a hamburgi színpadokat, a West Enden már Warrennel a címszerepben. A színésznőnek a Tina a harmadik Broadway produkciója, és ez a legtesthezállóbb is egyben. Maga Tina Turner is végtelen elismeréssel nyilatkozott az őt alakító színésznőről: „Minden egyes csípőmozgással és hanggal, Adrienne kiköpött Tina.”  Aki kételkedik, hallgassa meg a River Deep / Mountain High című számot Adrienne Warren előadásában:

Kiemelt kép: A 74. Tony-díj Legjobb Női Főszereplő egy Musicalben kategória jelöltjei (Fotó: The Tony Awards)