Presser Gábor most először lesz látható reklámfilmben: a Zwack Unicum szponzorálásában vállalt részt.
Az, hogy Presser igent mondott felkérésére, egyetlen dolognak köszönhető: nagyon hasonlóan gondolkodik a hagyományőrzésről. „Mikor felvetődött a filmnek az ötlete, olyan valakit kerestünk, aki képes összekötni a különböző generációkat, akinek különleges karizmája van, és aki nem megosztó. Mindezekre egyetlen név ugrott be nekünk: Presser Gábor” – mondta el a kezdetekről Zwack Sándor, a Zwack Unicum Nyrt. igazgatóságának elnöke. A zeneszerző nem készített még reklámfilmet, így joggal lehetnek büszkék arra, hogy elvállalta a feladatot.
„Az első megbeszélésünkre a Zwack Múzeumban került sor, amely már maga egy csoda, hiszen a történelem ott van a polcokon” – emlékezett vissza Presser. – „Miközben Sándor mesélt a cég históriájáról és arról, hogyan léptek egyik fokról a másikra, az járt a fejemben, hogy szinte azokból az időkből kezdtek fennmaradni az első kották, az első visszaidézhető magyar dalok, amikor a cégük elindult. Hogy pontosan olyan csodálatos hagyományaik vannak nekik is, mint a magyar dalnak. Ők viszont sokkal jobbak azok megőrzésében”
A reklámfilmet Presser egyik legnépszerűbb, számos generáció által ismert és szeretett alkotása, a „Neked írom a dalt” ihlette, a jeleneteket a dalszöveghez kapcsolódóan találták ki. A film rendezője Szász Attila, aki elárulta, hogy a kezdeti koncepciójuk az volt, hogy csupa olyan archív felvételekkel gazdagítják a filmet, melyek Presser Gábor karrierjéből származnak: „Aztán elkezdtem átgondolni, hogy mi lenne, ha ez a film nem Gáborról szólna, hanem a dalról, a dalnak a generációkra kifejtett hatásáról és az összekovácsoló erőről, ami belőle árad.”
A 105 másodperces film már megtekinthető az interneten, a televízióban és a mozikban egy rövidebb, 45 másodperces változatot láthat majd a közönség november közepétől.
Kiemelt kép: Presser Gábor (fotó: Dömölky Dániel)