Francia, portugál, olasz, szerbiai magyar és görög alkotók nemzetközi szakmai körökben is elismert produkciói érkeznek Budapestre januárban a Trafó jóvoltából, de két izgalmas bemutatónak is otthont ad a ferencvárosi játszóhely.
Phia Ménard, a francia újcirkusz fenegyerekének The Mother House / Maison Mère című előadása lesz látható január 9-én és 10-én, az európai kultúra összeomlását előre vetítő produkció egyúttal erősen reflektál az EU menekültválságot kezelő politikájára is. Ezt követi majd január 15-én a Kosztolányi Dezső Színház Az Úr nevében című „politikailag brutálisan inkorrekt előadása”, amely a kereszténység és az iszlám dogmatikáját ütközteti egymással. 17-én a portugál Cláudia Dias és az olasz Luca Bellezze alkotását láthatják a nézők, a Kedd: minden, ami állandó szintén a migráció kérdését dolgozza fel.
Hód Adrienn legújabb bemutatójában rendhagyó módon magával az előadás jelenségével, a néző, a táncosok és a koreográfus szerepkörével és tereivel foglalkozik, a Még egy táncelőadás munkacímen futó produkció január 21-én és 22-én lesz látható a játszóhelyen.
A hónap végén is érdemes lesz ellátogatni a Trafóba, ugyanis 31-én debütál Kálmán Eszter látványtervező és Matkó Tamás zeneszerző közös darabja. Az előadás első része (Domestic Noise) Kálmán Eszter és férje, Friedenthal Zoltán közreműködésével egy párkapcsolati történetet mutat meg, míg a második rész (Quad) Beckett azonos című, eredetileg tévéjátéknak írt darabját dolgozza fel.
Kiemelt kép: Jelenet az Úr nevében című előadásból (Fotó: Molnár Edvárd)