Shakespeare a mellényzsebben címmel lesz először látható december 17-én a Weöres Sándor Színház legújabb bemutatója, amelyet Kelemen Zoltán állít színpadra.

100 évvel ezelőtt panama, ma korrupció, akkor gazdasági válság, most recesszió, egykor járvány, jelenleg pandémia. Ami a XX. században bevándorlás, a XXI.-ben migráció, az egykori „szereposztó dívány”, ma Mee Too, ami anno uralkodó irányzat, korunkban mainstream, az egykori kabaré, jelenleg választási kampány. Fogalmak, melyeket átnevezett a jelen idő, de a mögöttük rejtőző jelentés mit sem változott. Mint ahogyan a viharos társadalmi és technológiai fejlődés dacára, az emberi természet sem. Mi lett, mi lesz a művészet sorsa ebben a globális gazdasági, közösségeket bontó individualista présben? Tud-e erre a kérdésre, a jelenre vonatkozólag érvényes analógiákkal szolgálni, ironikusan önreflexív módon ez a kedves, lassan feledésbe merülő 20. század eleji európai műfaj? Többek között erre keresi a választ a Weöres Sándor Színház legújabb előadása.

A Shakespeare a mellényzsebben szövegkönyve Karinthy Frigyes, Nóti Károly, Békeffi László, Rejtő Jenő művei, Lehár Ferenc, Zerkovitz Béla, Orlay Jenő, Ábrahám Pál, Seress Rezső, Horváth Jenő, Doleskó Béla zenéi, valamint Harsányi Zsolt, Szilágyi László, Harmath Imre, Szenes Iván dalszövegei alapján készült, ezeket Kelemen Zoltán dolgozta át és alkalmazta színpadra. Az ősbemutatónak számító produkcióban a főbb szerepeket Szerémi Zoltán (Színházigazgató), Orosz Róbert (Mráz, amatőr házi szerző), Bálint Éva (Török Éva, színésznő), Róbert Gábor (Főrendező), Németh Judit (Kitti, színházi titkár), Szabó Róbert Endre (művészeti titkár) és Antal D. Csaba (színész) alakítja. A díszletet Móri “Kecsa” Csaba, a jelmezeket Csonka Szilvia, a mozgást Ostyola Zsuzsanna tervezte, az előadás képzőművészeti konzulense Oroszy Csaba volt. 

Kiemelt kép: Pillanatkép a Shakespeare a mellényzsebben próbájáról (Fotó: Mészáros Zsolt)