A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma 2019-es októberi ülésén választotta ki a jövő év országos társadalmi célú kampányának témáját. Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre az élelmiszer-pazarlás csökkentését jelölte meg témának.

A pályázatot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be, a Well Reklámügynökség pedig a kampány kreatív feladatainak elvégzését vállalta. A Médiaunió Alapítvány nemsokára kapcsolatba lép az érintett szervezetekkel, hogy közösen dolgozzák ki a kampány szakmai tartalmát. A 2020-as társadalmi célú kampány témája az élelmiszer-pazarlás csökkentése. 2019-ben egy mini-kampányban keretén belül szólították fel az ország lakosságát javaslattételre. Ennek hatására jelentősen megugrott a beérkezett témajavaslatok száma, így a választás idén még nehezebb volt a Kuratóriumi tagok számára, de végül egyhangú szavazással döntöttek.

A megtermelt élelmiszer egyharmada soha nem kerül emberi fogyasztásra. „Ez a drámai adat indokolja, hogy a témával foglalkoznunk kell. Elsősorban a lakosság figyelmét szeretnénk felhívni a tudatos vásárlásra, illetve arra, hogy időben használjak fel a megvásárolt élelmiszert, ne kerüljön a kukába” – nyilatkozta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. „Ez a téma mindannyiunkat érint, a társadalom egészét.” – mondta el Novák Péter. Csányi Sándor kiemelte, hogy „az élemiszerlánc minden fázisában, így a termelésben, a kereskedelemben, a vendéglátásban is keletkezik élelmiszer-felesleg. De mi elsősorban a Médiaunió szlogenjéből, a „Rajtad is múlik!” gondolatból kiindulva a magyar emberekhez szeretnénk szólni ebben a kampányban.”

A Médiaunió Alapítvány példátlan összefogás, a korábbi években több mint 200 helyi és országos médium ajánlott fel évi félmilliárd forintnyi felületet egy-egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében. Az alapítvány 2020-ban is pro bono felületeket kér tagjaitól és médiapartnereitől, a szakértők és a tudományos élet képviselőitől pedig azt kéri, hogy társdalmi munkában járuljanak hozzá az ide kampány sikeréhez.

Kiemelt kép: Rudolf Péter (Fotó: Emmer László) és Novák Péter (Fotó: Sárosi Zoltán)