Idén ősszel két, a járvány miatt elmaradt bemutatót (Závada Péter: A széplélek, Günter Grass – Gyarmati Kata: Kutyaévek) pótolt a Stúdió K Színház, továbbá elkészült Hegymegi Máté új rendezése, a Heilbronni Katica, december 17-én pedig először lesz látható a Tigris, a színház ötvenéves fennállásának ünnepi előadása.
Az idei évben a Stúdió K Színház a repertoáron lévő darabjaival, valamint új bemutatóval várja a közönségét. Diego de Brea szlovén és Mirko Radonjić montenegrói rendezők a balkáni színházi kultúrát hozták magukkal, amely meglepő természetességgel használja más művészetek eszközeit: De Brea a némafilmes színjátszás hagyományait formálta burleszk vígjátékká Amikor én halott voltam címmel, Radonjić pedig a képzőművészet segítségével teremtette meg Günter Grass regényének borzalmasságában is csodaszép világát a Kutyaévekben. Závada Péter új drámája, A széplélek és a Hegymegi Máté rendezte NERO emberarcú uralkodókat állít színpadra, majd azt firtatja, hogy vajon mi, vagy még inkább ki formálta ezeket a kezdetben szerethető karaktereket zsarnokká. Hegymegi új rendezése, a Heilbronni Katica viszont eltávolodik a politikától és a szerelem természetfeletti titkait kutatja – mindezt egy konditerembe helyezve.
Szikszai Rémusz rendezésében, az ő és Bíró Bence dramaturg átiratában készül a Stúdió K ötvenéves jubileumi előadása, a Tigris, Gianina Cărbunariu román drámaírónő darabja nyomán. Az előadás nem múltidézés, hanem egy kortárs történet lesz a tigrisről, amely az állatkertből meglépve felforgatja Budapest életét. A Tigrisben hosszú idő után újra a Stúdió K színpadára lép az alapító, Fodor Tamás. A teátrum fontosnak tartja, hogy a legifjabb generációt is megszólítsa, így nem lesz hiány gyerekelőadásokból sem (Odüsszeusz bolyongásai, A kíváncsi kiselefánt, Rettentő görög vitéz, 100+1 holdaspagony).
Két befogadott előadás is műsoron lesz az év végén, amelyek erős női hangokkal és hiánypótló témákkal vannak jelen a Stúdió K-ban. A Kiállok érted (KV Társulat – Láthatáron Csoport) megmutatja, hogy hogyan kerülnek be a prostitúcióba a legkiszolgáltatottabb fiatal lányok, ahonnan azután – külső segítség nélkül – gyakorlatilag lehetetlen kitörniük. A Ráolvasás (Affér Színház) pedig arról szól, hogy hogyan él vissza egy fiatal, tehetséges magyartanár két diákjával olyan profizmussal, hogy a lányok az utolsó pillanatig nem értik, hogy pontosan mi történik velük. Mindkét előadás aláhúzza a külső szem jelentőségét: hogy csak akkor van lehetőségünk segíteni, ha ismerjük és így észrevesszük ezeket a jelenségeket.
Kiemelt kép: Pallagi Melitta a Heilbronni Katica című előadásban (Fotó: Gordon Eszter)