Ujj Mészáros Károly az elmúlt években két nagyjátékfilmmel jelentkezett. A Liza, a rókatündér és az X – A rendszerből törölve után pedig egy sorozaton, az RTL Klubon hamarosan induló Alvilágon dolgozik. Filmes és tévés munkái mellett tavaly ősszel visszatért a színházba, és Balsai Móni és Schmied Zoltán főszereplésével elkészítették a Centrál Színházban a Büszkeség és balítélet két színészre című különleges előadást. Színházi munkájáról kérdeztük a rendezőt.

Tavaly ősszel mutatták be a Centrál Színházban a legújabb rendezésedet. Hosszú kihagyás után dolgoztál újra színházban. Nehéz munka volt a sok film után egy előadás?

Két fantasztikus színésszel, Balsai Mónival és Schmied Zolival dolgozhattam együtt, ez nagyon jó volt. A Centrál Színház minden ötletre nyitott volt, egy nagyon támogató közegben, remek szakemberekkel együtt próbálhattunk. Egy sorozat, mint most az Alvilág, vagy egy film forgatása mindig feszültséggel jár, ehhez képest a Büszkeség és balítélet két színészre számomra a béke szigetét jelentette, nyugodt és kellemes munka volt.

Balsai Móni és Schmied Zoltán (fotó: Centrál Színház)

Kinek volt az ötlete, hogy ebből a darabból szülessen előadás?

A dramaturg ajánlott egy csomó darabot, és azokból válogattunk közösen a színészekkel és az igazgatóval.

Volt, amit beépítettél a filmezésből?

A látványt, szerintem sok mindent így próbáltunk megalkotni, a vetítéseket, az egész színpadképet. Kicsit máshogy van világítva, mint a megszokott. Úgy néztem a két szereplőt és a díszletet, mintha egy film képkockája lenne.

Nem volt kihívás? Két színész játszik benne számtalan szereplőt.

Ahogy haladtunk a próbákkal, szerencsére egy idő után már nagyon adták magukat az ötletek. Igazából nem volt nagyon-nagyon megterhelő.

Schmied Zoltán és Balsai Móni az Alvilág című soorzatban (fotó: RTL Magyarország/Bielik István)

Balsai Mónival két nagyjátékfilm után dolgoztatok most színházban, milyen volt az újabb közös munka?

Ugyanolyan jó, mint korábban, annyi különbséggel, hogy most ő segített nekem, a színházi rendezésben még nincs rutinom. Mire kell figyelni? Mennyire kell egy próbán a részletekbe belemenni, mi az, amire ráérünk később? Ezekben segített. Élveztem, nagyon szeretnék még színházban dolgozni, most is folyik egy beszélgetés, szintén egy kétszemélyes darabról, még nem tudom, hogy ebből mi lesz. Nagyon jó kaland a színház, és mivel egy kicsit relaxációs gyakorlat is a filmezéshez képest, ezért borzasztóan szívesen vállalom.

Kiemelt kép: Ujj Mészáros Károly (k) az Alvilág forgatásán (fotó: RTL Magyarország/Bielik István)