A Balázs Béla-díjas film- és színházi rendező, forgatókönyvíró és színész, Hajdu Szabolcs olyat hozott létre, ami párját ritkítja a magyar kultúrában, hiszen párkapcsolati trilógiája (Ernelláék Farkaséknál, Kálmán-nap, Egy százalék indián) a színpadról került a filmvászonra. A trió harmadik darabja a B32 Galéria és Kultúrtérben tekinthető meg Hajdu Szabolcs, Gelányi Imre, Szabó Domokos, Tankó Erika, Jakab Juli és Pető Kata főszereplésével, míg a filmváltozat mától látható a mozikban a Budapest Film forgalmazásában (szinte ugyanazon szereplőkkel, csak éppen Jakab Juli helyett Tóth Orsival). 

A történet szerint egy tragikus haláleset után, hosszú idő után találkozik három régi barát, akik társadalmilag látványosan más utat jártak be: egyiküket tanári állás várja Mexikóban, másikuk az alsó-középosztálybeliek életét éli, a harmadik pedig teljesen lecsúszott anyagilag. A rögtönzött halotti toron megpróbálnak felidézni valamit az egykori kötelékből, ami köztük volt, és elinte a társasághoz csatlakozó barátnők is igyekeznek elviselni a férfiak beszolásait, bölcselkedéseit, azonban a gyász és az egyre többet fogyasztott alkohol fokozatosan felszínre hozza a szőnyeg alá söpört konfliktusokatt. Mindezt fekete-fehér képi világgal, 4:3-as képaránnyal álmodták vászonra. Íme egy kis ízelítő belőle: 

Az Egy százalék indián forgatókönyvét Hajdu Szabolcs írta, az operatőr Bántó Csaba (Ernelláék Farkaséknál, Kálmán-nap, Békeidő) volt, a zenét Keresztes Gábor (Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre, Isteni műszak) szerezte, Prikler Mátyás (Magyarázat mindenre, Kálmán-nap) és Jim Stark (Kálmán-nap, Békeidő) pedig producerként támogatta a projektet. 

Kiemelt kép: Az Egy százalék indián egyik jelenete (Fotó: Budapest Film)