Már megtekinthető A kétely felfüggesztése című időszakos tárlat a Néprajzi Múzeumban, a Művész tekintete sorozat részeként. A kiállítás középpontjában az etnográfia és a művészet kapcsolatából építkező alkotások állnak.

Miként viszonyul a kortárs művészet a Néprajzi Múzeum által 1872 óta archivált gyűjteményhez? Albert Ádám, Kristóf Krisztián és Trapp Dominika képzőművészek immár három éve dolgoznak együtt a múzeumi kutatókkal a Néprajzi Múzeum felkérésére. Így alakultak ki azok az installatív alkotások melyek azokból a tárgyakból, saját alkotásokból állnak, amelyekre szemináriumok és raktárbejárások alkalmával bukkantak.

A most megtekinthető kiállítás az első epizódja a Néprajzi Múzeum MaDok programja által indított Művész tekintete című sorozatnak, ez pedig a 2024 májusában nyíló állandó gyűjteményi kiállításhoz kapcsolódik. A kétely felfüggesztése párhuzamba állítja a művészet színházi és múzeumi befogadásmódját, hiszen a nézőtéren felfüggesztjük aggodalmainkat azért, hogy átadjuk magunkat az élményeknek és az érzéseknek, ugyanakkor azt a bizonyos színfalak mögé tekintést a múzeumi környezet sem zárja ki.

A kiállításon megjelenik Albert Ádám A halhatatlanok hálója című alkotása, kiindulópontja a múzeum Ázsiagyűjteményében található kinai gyökérszobrok voltak. Kristóf Krisztián Mágikus analfabétája az Ausztrália gyűjteményben található Róheim Géza által gyűjtött csurungákra épít. Trapp Dominika pedig állatfogáshoz használt csapdákból indította Az üregig szűkült minden ösvény című művét. A kiállítás kurátorai Frazon Zsófia és Wilhelm Gábor.

Kiemelt kép: Albert Ádám alkotásai (Fotó: Incze László, magyarnemzet.hu)