December 2-án, az olvasópróbával vette kezdetét Kálmán Imre, Julius Brammer és Alfred Grünwald A cirkuszhercegnő című nagyoperettjének próbafolyamata a Budapesti Operettszínházban. A töretlen népszerűségnek örvendő darab szövege Orbán János Dénes átdolgozásában, Homonnay Zsolt rendezésében, hármas szereposztásban február 21-én, 22-én és 23-án lesz először látható.
Fedóra Palinszka, a megözvegyült fiatal hercegné – attól tartva, hogy csak a hitvesi öröksége miatt érdeklődnek iránta a férfiak – úgy dönt, hogy ezután néhai férje, a herceg vagyonát kezeli, és elzárkózik egy újabb szerelemtől. Egy alkalommal azonban ellátogat a szentpétervári cirkuszba, ahol egy kitűnő műlovar – kiábrándulva a világból – manapság csakis a cirkusznak él, és egyre nagyobb kockázatot vállal a porondon. De vajon kettejük kapcsolatában eljutnak-e odáig, hogy maguk mögött hagyják bizalmatlanságukat, csalódottságukat és félelmeiket?
Homonnay Zsolt, a darab rendezője Kálmán Imre monumentális zenei világából indult ki, amely rendkívül gazdag, árnyalt és sokrétű jelentéstartalmakat hordoz magában. A zenei szövet szerves egységet alkot a librettóval, amely az Operettszínház művészeti vezetője szerint kiemelkedően igényes, vagyis a dalok, a duettek, az együttesek és a hangszerelés, valamint a szöveg együtt megtestesíti azt a drámaiságot és mélységet, amely a nagyoperett történetében is megjelenik. Rendezői koncepciójának alapját az egyén személyes és kollektív magánnyal való küzdelme képezi: a menekülés az őszinte, nyílt, emberi kapcsolatoktól, a társas érintkezések alkalmával magunkra öltött álarc, valamint a felismerés, hogy képesek vagyunk levetkőzni eddig játszott szerepeinket. Tovább fűzve alkotói meglátásait a rendező azt is elárulta, hogy a magány kérdésköre nem csupán Fedóra és Mister X. szerepfejlődésének mozgatórugója: az egyedüllét Slukk Tóni karakterét is jellemzi, hiszen a világutazó – mintha folyton keresne valamit, ami hiányzik az életéből – országról országra vándorol. A nagyoperett drámai izgalmát erősíti Szergej Vlagyimir nagyhercegnek, Mister X. riválisának az előadásban hangsúlyt kapó cselszövése és ármánykodása.
A bemutatása óta telt házzal játszott Mária főhadnagy, valamint a kirobbanó sikerű Carmen után Homonnay Zsolt új rendezésének különlegessége, hogy feltárja, miként hagyja el az embert a magány. A rendező megemlítette, hogy az előadás páratlan látványvilága az Operettszínháztól már megszokott, ízig-vérig 21. századi miliő lesz, amely – tiszteletben tartva a korszakot, melyben a darab játszódik és a műfaj stiláris elemeit – egyesíti a fantasyt és a thrillert, ugyanakkor a cirkusz világa is szerves részét képezi a produkciónak.
Fedóra Palinszka szerepében Kiss Diána, Bordás Barbara és Lévai Enikő, Mister X-ében Laki Péter, Sándor Péter és Nemes Tibor lesz látható. Szergej Vlagyimir nagyhercegként Dolhai Attilát, Kiss Zoltán és Langer Somát láthatjuk, Mabel Gibsont, a darab szubrettjét Bojtos Luca, Széles Flóra és Rácz-Almási Vivien, míg Slukk Tónit Erdős Attila, Dénes Viktor és Tassonyi Balázs kelti életre. A díszleteket Túri Erzsébet, a jelmezeket Füzér Anni tervezi, a produkció zenei vezetője Pfeiffer Gyula, az Operettszínház főzeneigazgatója.
Kiemelt kép: Dolhai Attila a Cirkuszhercegnő olvasópróbáján (Fotó: Janus Erika)