Kristīne Opolais jelenleg egyike a világ legkeresettebb szopránénekeseinek, akit a New York-i Metropolitantól kezdve a londoni Covent Gardenen át a bécsi Staatsoperig mindenütt nagy lelkesedéssel fogadnak. Fellépéseinek helyszínei sorából eddig hiányzott a Müpa, hiszen korábban csak a Metropolitan-közvetítéseken láthatta-hallhatta őt a budapesti közönség. Február 7-én azonban végre személyesen is megmutathatja tudását a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, ahol a legemlékezetesebb szerepeiből összeállított programmal kedveskedik majd a magyar közönségnek. A régóta várt áriaesten Opolais partnere a román tenor, Teodor Ilincăi és a Magyar Állami Operaház Zenekara lesz. A hangversenyen az izraeli karmester, Asher Fisch vezényel.
A Lett Nemzeti Opera, a Staatsoper Unter den Linden, a milánói Scala, a Bécsi Állami Operaház, a londoni Covent Garden – rigai tanulmányai után ezek voltak az énekesnő karrierjének főbb állomásai, mielőtt 2014-ben beugrással meghódította a New York-i Metropolitan közönségét Puccini Bohéméletében. Azóta nemzetközi sikereinek sora megállíthatatlan, a világ operaházai versengenek érte. Világszerte ünneplik a Pillangókisasszony, a Ruszalka, a Manon Lescaut, az Adriana Lecouvreur, a Tosca és az Angelica nővér címszerepében, olyan karmesterekkel lép fel, mint Daniel Barenboim, Sir Antonio Pappano és Sir Simon Rattle. A Müpában Kristīne Opolais Puccini, Verdi, Cilea, Mascagni és Giordano operáiból ad elő jól ismert részleteket.
Az énekesnő korában úgy nyilatkozott, hogy a művészetének meghatározó alkotóeleme a teljesség igénye, melynek a vokális produkció csak egy része. Az énektechnika kizárólag azért fontos, mert felszabadítja és segíti abban, hogy maradéktalanul sikerüljön átélnie a szerepét, azonban, ha csupán az éneklésre összpontosítana, elveszítené az esélyt, hogy azonosuljon a karakterrel, vállalva a pillanat kockázatát.
Kiemelt kép: Kristīne Opolais (Fotó: Tatyana Vlasova)