Két kiállítás is nyílik a Mai Manó Házban, melyekkel az intézmény folytatja küldetését, hogy bemutassa a magyar kortárs fotográfia legfontosabb alkotóit, valamint a külföldön ismertté vált magyar származású fotóművészek munkásságát. Ezúttal az 1955-ben elhunyt Ylla (Koffler Kamilla) magyar származású fotóművész, a modern állatfotózás úttörője, valamint Szabó Dezső kortárs fotográfus összefoglaló kiállítása kerül a középpontba, ezeket április 6-ig tekinthetjük meg.
A Párizsban 1932-ben műtermet nyitó Ylla úttörője lett az állatportrék készítésének: a konvencionális, faj és fajtaazonosításra készült fotókkal szemben Ylla munkája során ösztönös köteléket alakított ki modelljeivel, hogy azok emberiként azonosítható tulajdonságait ragadhassa meg, ezáltal új perspektívát teremtetett és az állatok vizuális ábrázolásában új műfajt hozott létre.
Ylla portréi voltak az elsők, amelyek az állatok arckifejezését és személyiségét is képesek voltak ábrázolni. A fotóművész párizsi műterme kifejezetten az állatfotózásra specializálódott. Yllának sokat kellett küzdeni azért, hogy elfogadják, mint fotóművészt. Ylla éveken keresztül csak állatkertben tudott állatokat megörökíteni, arról álmodott, hogy egyszer Afrikába utazhat. A harmadik szekció több olyan fotót mutat be, amelyek 1952- ben készültek, amikor három hónapot töltött Kenyában és Ugandában, ahol egyebek mellett elefánt-, bölény- és zsiráfcsordákat fotózott. Itt látható egy olyan felvétel is, amely egy támadó elefántot örökít meg.
A Mai Manó Ház másik tárlata, Szabó Dezső kortárs fotográfus Jelenség (Phenomenon) című kiállítása a művész csaknem két évtizedes munkásságának egy szegmensét mutatja be. Ez önálló egységet alkot az életművön belül – hangsúlyozta Pfisztner Gábor kurátor, hozzátéve: Szabó Dezső többek között a természetben megfigyelhető jelenségek (villámcsapás, vulkánkitörés) különféle képi megjelenítésével foglalkozik, nem csak természettudományos értelemben.
Kiemelt kép: Ylla: Két oroszlánfóka (1953) (Fotó: Mai Manó Ház)