2025 tavaszán, 17 izgalmas és sikere év után véget ér Dinyés Dániel és Göttinger Pál Operabeavató című programsorozata, amely ebben az évadban Mozart Varázsfuvolájával foglalkozik a Magyar Zene Házában. A szervezők különleges Különkiadással búcsúznak az opera műfaját népszerűsítő előadásoktól, amelynek az Átrium ad majd otthont.

„Tizenhét évvel ezelőtt kezdtem ezt a sorozatot kilenc ember előtt a Pinceszínházban, és mára egy elsővonalbeli énekesi gárda, egy csodás rendező, elképesztő menedzseri háttér és hatalmas rajongótábor veszi körbe a produkciót. Ám ez a formátum már nem tud semerre sem bővülni tovább, sem megújulni. Az önismétlés viszont teljesen távol áll az Operabeavató stábjától, művészeitől, akik a felfedezésre és felfedeztetésre esküdtek fel” – fogalmazott Dinyés Dániel. „Csodálatos volt megfürödni minden este a szeretetükben és a műsor iránti elkötelezett lelkesedésükben. Nagyszerű volt látni a sok „aha” élményt a nézőtéri szemekben, és megtapasztalni az erejét az épp frissen születő operamániának. Ez a kaland most eddig tartott, jönnek újak, még érdekesebbek, még lelkesítőbbek. Mi is keressük, keressék önök is.”

A lezárásnak szánt Különkiadás egy mini-sorozat lesz, amely januártól 4 hónapon át a zenés színház különböző műfajait mutatja majd be, a már összeszokott páros, Dinyés Dániel zeneszerző-karmester és Göttinger Pál rendező vezetésével. A musical, a kabaré, az opera és az operett témaköreit olyan művészekkel kiegészülve dolgozzák fel, mint Janza Kata, Miklósa Erika, Peller Anna, Ullmann Mónika, Kálid Artúr, Peller Károly, Szabó P. Szilveszter és Szélpál Szilveszter.

„Tulajdonképpen mindegyik zenés színházi műfaj az operából került elő. A könnyedebb vígoperát egyszer csak operettnek kezdték el hívni, aztán amikor az operett már túlzottan komolynak mutatkozott és vissza akarták „komolytalanítani”, egyszer csak musicallé vált. Magyarul tényleg minden az operából indult ki. A kabaré is nagyon sok mindent köszönhet az operának, mert a valódi, tehát ez a 10-es, 20-as évek kabaréja nem hóka-móka volt, hanem a húsbavágó igazságok zenés színházi lenyomata, amely szintén komoly énekesi képességeket igényelt. Ezért gondoltam, hogy az Operabeavató mellett – természetesen a megszokott szórakoztató formában – érdemes bemutatnunk a többi, szintén operában gyökerező műfajt is” – foglalta össze Dinyés Dániel a Különkiadás kapcsán gondolatait.