Középiskolai és -nevelési intézmények tanulói számára indított élményalapú, interaktív, közös gondolkodásra ösztönző pedagógiai programsorozatot a Nemzeti Cirkuszművészeti Központ, hogy megismertesse az emberi és társadalmi értékeket és készséggé fejlessze azokat.

A Cirkusz Kommandó – Tematikus ARTista Nap néven indított programban a Fővárosi Nagycirkusz művészei, vendégelőadói és szakemberei látogatnak el egy-egy tanítási napra a középiskolákba, hogy tánccal-zenével, beavató műsorszámokkal, artista produkciókkal, állatasszisztált foglalkozással, bohóctérfával, múzeumpedagógiai, cirkuszi készség fejlesztő és pályaorientációs foglalkozással, eszközbemutatóval, filmvetítéssel és szakmai kerekasztal-beszélgetéssel segítsék a pedagógiai célok megvalósítását. A diákokat befogadóközpontú, vitára ösztönző és élményalapú oktatási módszertan eszközeivel vezetik be hét különböző témába: A Tanulj cirkuszt! nevű készségfejlesztő műhely keretében különböző ismert cirkuszi alaptechnikákat és mozgásformákat próbálhatnak ki, Ne (vessük) el a bohócot! címmel pedig a bohócmesterséget és a humor társadalmi fontosságát ismerhetik meg. A Műtárgyrejtvény cirkuszmúzeumi játékkal bemutatható a múzeumi szakma, az egyes műtárgyak értékei és őrzésük fontossága, a Cirkuszművészet a filmvásznon elnevezésű foglalkozáson a vizuális kultúra és a cirkuszművészet kapcsolatát fedezhetik fel. Az Egyensúly, pontosság, bizalom, csapatmunka képzésen a cirkuszművészet szimbólumrendszere és társadalmi üzenetei, jelentés rétegéi jeleníthetők meg. A Tanulj a kutyáktól a kutyákról! a felelős állattartás fontosságát és mindennapi hasznát közvetíti, míg a pályaorientációban az Artista- és Előadó-művészeti Akadémia bemutatkozása segíti a tanulókat.

Kiemelt kép: Pillanatkép a 14. Budapest Cirkusz Fesztivál sajtótájékoztatójáról (Fotó: Urbán Ádám/Fővárosi Nagycirkusz)