Június 7-én 9 és 16 óra között rendezik meg a Nagy Kratív KultNapot: az esemény helyszínéül szolgáló Dumaszínházban művészek, menedzserek, kommunikátorok és üzletemberek járják körbe a kultúra és a marketing témáját. Az egész napos konferencia a terület legjobb szakembereivel és best practice-eivel a kultúrafinanszírozástól a művészi brandépítésen és márkaszponzoráción át egészen a kulturális innovációkig és művészeti startupokig kínál beszélgetéseket.
Az Alkotói érvényesülés egy feje tetejére állt világban programon megtudhatjuk, hogy milyen egy jól felépített és sikeres művészi personal brand. Lengyel Tamás arról tart előadást, hogyan tudja egy művész jól használni a közösségi médiát, hogyan tudják megóvni a magánéletüket, miközben saját alkotói identitásukat sem árusítják ki. Péterfy Bori énekesnő, színésznő, Nyári Krisztián, a Líra Könyv Zrt. kreatívigazgatója és Schiwert-Takács László, az RTL Magyarország Talent Relation Managere a művészeti menedzsment és márkaépítés témáját járja körbe: mit tanulhatnak egymástól az írók, képzőművészek, színészek és zenészek? A művészet egyik legfontosabb feladata, hogy tükröt tartson a világnak. Mikor máskor lenne ez nagyobb kihívás, mint a populizmus, a koronavírus, a háború, a fake news és a drasztikus áremelkedések közepette. Hogyan kezelik a válsághelyzetet az irodalmi, a színházi, a zenei és a képzőművészeti élet képviselői?
A Kultúrafinanszírozás során a kulturális térben lévő alternatív finanszírozási lehetőségeket járja körbe Grecsó Zoltán táncművész, táncpedagógus, a Willany Leó Improvizációs Táncszínház művészeti vezetője, Kovács Andrea kreatív menedzser, kurátor, a Let it Be! art agency alapítója, valamint Deák Zsuzsanna egyéni adományozásért felelős menedzser. A szponzoráció és mecenatúra legfontosabb kérdéseiről pedig színpadi beszélgetés keretében Balogh Máté András kommunikációs szakember, a KortársPRos és az Art is Business alapítója osztja meg gondolatait, valamint láthatunk néhány remek kultúrkommunikációs kampányt is az elmúlt évekből.

Grecsó Zoltán (fotó: Dömölky Dániel)
A nap harmadik programja a Kortárs kultúrmarketing és kultúrPR címet viseli. Horváth Gideon képzőművész, szabadúszó közösségi média és tartalmi menedzser az alternatív kommunikációs megoldásokat mutatja be a független kulturális területen: hogyan kommunikál egy olyan, a mainstreamen kívül működő művészeti brand, mint az OFF-Biennálé? Nahalka Judit, a Centrál Színház marketingvezetője, valamint Babanics Írisz, kisvállalati marketingtanácsadó a kulturális márkák sikeres social media tartalomgyártását veszi górcső alá; Zborai Eszter, az Artbridge alapítója és Horváth Krisztián, Jegyx1 Zrt. vezérigazgatója pedig a kulturális innovációkat mutatja be, vagyis, hogy milyen kulturális és művészeti üzleti innovációk tűntek fel itthon az elmúlt években. A nap zárásaként (A kultúrPR-est még az ág is húzza) a kulturális sajtó nehéz helyzetéről esik szó. Fehér Zsuzsanna, kommunikációs igazgatóhelyettes (Ludwig Múzeum), Jávor Zsófia, PR-menedzser (Libri), Gál Gabriella, PR menedzser és kreatív kommunikációs munkatárs (Trafó) és Kovács Bálint, újságíró, (Hvg.hu) közösen vitatja meg, hogyan működik a hatékony média- és sajtókezelés 2022-ben.
Kiemelt kép: Balogh Máté András (Fotó: Bielik István), Péterfy Bori (Fotó: Nagy Márton), Lengyel Tamás (Fotó: jegy.hu)