A múlt héten a Nemzeti Színházban is megtartották az évadnyitó társulati ülést, amelyen a teátrum vezérigazgatója, Vidnyánszky Attila kiemelte, mára az ország elsőszámú színházának jelenlegi modellje nem csupán hazánkban, de Európában is egyedülálló. Ősztől azonban a Nemzetit is érintik a kulturális szektor megvonásai, de ebben a helyzetben is kötelességük a megkezdett munka folytatása.

A társulati ülést a nyári tájelőadások ismertetésével nyitották meg, Vidnyánszky Attila kihangsúlyozta, mennyire fontosnak tartja ezt a missziót, amely során mindenkit szinte személyesen szólítanak meg, még a legtávolabbi falvakban is. A Csíksomlyói passió idei augusztus 20-i kolozsvári előadása is bizonyította, mennyire alapvető ez a küldetés, amely ráhangol az évadra. Ezt követően beszélt a jövőről is: 2023-ban a színházi világ figyelme Magyarországra irányul, mivel hazánk nyerte el a X. Színházi Olimpia rendezési jogát. Az eseményt Madách Imre születésének 200. évfordulójához kapcsolódva tartják meg, amelynek szerves része lesz az évenként megrendezett Madách Nemzetközi Színházi Találkozó, a MITEM. 

Szeptemberben a színház három bemutatóra is készül: elsőként Tamási Áron Tündöklő Jeromos című színpadi játékát láthatjuk Márkó Eszter rendezésében, a Nemzeti Színház, a Kárpátaljai Megyei Magyar Drámai Színház, valamint meghívott vendégek és egyetemi hallgatók előadásában. Szeptember 22-én, Udvaros Dorottya és Blaskó Péter főszereplésével, Hubay Miklós Ők tudják, mi a szerelem című posztromantikus játéka kerül bemutatásra Rátóti Zoltán rendezésében a Kaszás Attila teremben. A nyáron Gyulán is játszott Petőfi Sándor: A helység kalapácsa című előadását szeptember 30-án láthatják a Nemzeti Színház és a Kárpátaljai Megyei Drámai Színház közös produkciójában, Vidnyánszky Attila rendezésében.

Kiemelt kép: Vidnyánszky Attila a Nemzeti Színház 2022/23-as évadnyitó társulati ülésén (Fotó: Eöri Szabó Zsolt)