Holnap veszi kezdetét a négynapos Jazzdor Fesztivál, amelynek keretében az Opus Jazz Clubban a francia szerzői dzsessz világa találkozik a BMC-hez kötődő magyar és európai művészek munkásságával.
A nyolc koncertből álló sorozat nemzetközi együttműködésben valósul meg, a strasbourgi székhely mellett Berlin után Budapest a második város, amely bekerült a fesztivál különkiadásainak helyszínei közé, ez lesz a Budapest Music Center elmúlt évtizedének legnagyobb volumenű dzsesszeseménye.
Március 22-én a kortárs francia dzsessz ismert alakja, Vincent Courtois csellista és új triója, a Twigs nyitja a fesztivált, zenéjük a hagyományos dzsessztől a kortárs klasszikus zenén át a sámánisztikus folkig terjedő műfaji skálából merít. A nap második fellépője a fiatal hegedűs, Clément Janinet O.U.R.S. kvartettje. Hangfolyamaik az amerikai kortárs repetitív zenét és Ornette Coleman free jazz világát idézik, továbbá felsejlik bennük a liturgikus énekek zenei világa is. Egy nappal később két vokális produkció várja az érdeklődőket: Gadó Gábor és Harcsa Veronika dalaiban a különböző szólamok, valamint régi- és kortárs zenei elemek organikus egységbe fonódnak. Ann O’aro dalai egyszerre könnyedek és hipnotikus hatásúak: a réunioni énekes hazája népi kultúrájából merít.
Március 24-én a német dzsessz-zongorista, Hans Lüdemann TransEuropeExpress oktettje az olasz harmonikaművésszel, Luciano Biondinivel lép színpadra. Március 25-én a svéd származású, Franciaországban élő énekesnő, Isabel Sörling mutatja be műsorát az improvizáció, a folk és az avantgárd között. Hozzá csatlakozik Sylvain Rifflet szaxofonos, aki érzelemteli zenéjéhez Stan Getz munkásságából és az amerikai repetitív és minimalista zenéből merít, de szerzeményeinek a transz és a zajokkal való kísérletezés is ihletője.
Kiemelt kép: Harcsa Veronika (Fotó: Nagy Eszter Fruzsina)