Második születésnapját ünnepli az Art is Business Magazin és iniciatíva, amely 2019 februárjában azzal a céllal indult útjára, hogy a művészeti és a forprofit gondolkodók számára közös platformot teremtsen. Ez – a nem csak hazánkban, de egész Európában egyedülálló – kezdeményezés a vállalati és kulturális szférák összekapcsolódását segíti megegyező értékek, de eltérő érdekek mentén. A lap második évfordulóján tovább bővül a kezdeményezés, elindították saját híroldalukat magyar, illetve angol nyelven, amely a tervek szerint hamarosan egyedülálló nemzetközi szakmai hálózattá fejlődik.

A híroldal a nyomtatott prémium lap témája mentén indult el, azonban kibővült tematikával, még több információt kínál az érdeklődőknek a vállalati szponzoráció, támogatás, mecenatúra, valamint egyéb kultúrafinanszírozási témákban. Az Art is Business, annak érdekében, hogy minél több együttműködést segítsen elő, nemcsak hazai, hanem nemzetközi hírek, interjúk és best practice-ek megmutatásával is folyamatosan hoz be tudást a hazai köztudatba. Az együttműködések alapját a májusban szerveződő Art is Business Konferencia nemzetközi előadói kapcsolati bázisa jelenti, amely többek között Írországból, Nagy-Britanniából, az Amerikai Egyesült Államokból, Svédországból, Finnországból  és Hollandiából  érkező információkon nyugszik. A Konferencia a pandémia miatt került erre az időpontra és ráadásul online formában tartják majd meg. „Nagy szervezést igényelt, de úgy érzem, rengeteg tudást adhatunk át vele. A személyességet pedig nagyon keressük, hogy miként tudnak majd a résztvevők össze is találkozni.” – mondta el Balogh Máté András, az Art is Business vezetője.

Balogh Máté András (fotó: kortarspr.hu)

A lap egyaránt szól a vállalatok vezetőihez, marketing, HR és kommunikációs szakemberekhez, valamint a kulturális menedzserekhez, intézményigazgatókhoz és művészekhez, emellett céljuk a jövő generációjának megszólítása is, hiszen az új nemzedékek vezetőinek nevelése a jelenlegi oktatási rendszer feladata. Az iniciatíva több felsőoktatási intézménnyel is együttműködést kezdeményezett annak érdekében, hogy a fiatal felnőttek olyan kézzel fogható tudáshoz jussanak a kulturális és vállalati együttműködések terén, amelyet a későbbiekben be tudnak emelni szakmai tevékenységükbe. A portál mindezek mellett továbbra is nagy hangsúlyt fektet a művészeti- és művészmenedzsmentre, hogy az összművészeti ágak világpiaci orientáltsága tovább erősödjön szakemberek bevonásával. Ennek érdekében hazai és nemzetközi produkciók, formációk és intézmények működésével, menedzsmenti hátterével és a művészeti piaci gondolkodás bemutatásával is igyekeznek hatékonyan foglalkozni.

Arra a kérdésre, hogy a járványügyi helyzet mennyire nehezítette meg az Art is Business munkáját, Balogh Máté András így nyilatkozott: „Érdekes módon az elmúlt egy évben nagyon sok vállalati vezető, marketinges, ügyvéd, orvos keresett meg minket azzal, hogy látják, hogy működünk és meséljünk magunkról, ismerkedjünk meg. Ez arra engedett következtetni, hogy sokkal többen vannak ebben az országban azok, valamilyen módon együtt szeretnének működni a művészeti szektorral és igénylik a kapcsolatokat és a segítséget. Mi pontosan ezért vagyunk, összekapcsolunk embereket ugyanolyan értékek, de eltérő érdekek mentén. Azért persze egyáltalán nem  könnyű, mert mégis fiatal kezdeményezés vagyunk és bizonyítanunk kell folyton, viszont optimista vagyok arra nézve, hogy csak előrenézéssel lehet valami újat létrehozni.”

Az Art is Business inciatíva a médiumok mellett zárt és nyilvános eseményeket rendez, díjat ad át és képzéseket szervez annak érdekében, hogy a szereplők személyesen is találkozhassanak, megismerjék egymást, elinduljon a párbeszéd, és a közös értékek mentén egymásra találjanak a felek.

Kiemelt kép: Art is Business Connections (fotó: AIB)