Hétfőn kezdetét vette a Budapest Central European Fashion Week, melynek keretein belül részt vehetünk divatbemutatókon, kerekasztal-beszélgetéseken, stúdiólátogatásokon és workshopokon is, de a Fashion Hub program is várja a közönséget egészen szeptember 1-ig. A Millenáris G épületében találkozhatunk szerb, marokkói, szlovén, lengyel, de ukrán tervezők munkáival is.
Saját szervezésű bemutatók, prezentációk is színesítik majd a programot, jelentős hazai márkák és nemzetközi színtéren is elismert tervezők főszereplésével. A Budapest Central European Fashion Week fontos célkitűzése, hogy hídként kösse össze a nemzetközi divatszíntér szereplőit, így hosszú távon létrejöhetnek csereprogramok Közép-Európa divateseményeivel és intézményeivel.
2025-ben a tavaszi-nyári szezonban egy regionális és négy hazai tervezővel debütál a rendezvény legújabb kategóriája, a Conscious by BCEFW. Köztük a NANUSHKA és BORBALA, a BCEFW Showcase kategóriából MARKO FEHER (BA), míg a prezentáló márkák sorából a SLANGSLANG és a PRINTA képviseltetik magukat a tudatos gyakorlatokra ösztönző szekcióban.
A hétvégi programokra ellátogatnak majd nemzetközi influencerek is, valamint ismert street style fotósok is. Mellettük jelen lesznek szakmai szereplők, showroom és multibrand store tulajdonosok is. A Millenárison, a Nemzeti Táncszínházban a Fashion Hub kötetlen, élvezetes és minden korosztálynak érdekes formában mutatja be a divat- és kreatívipar aktuális trendjeit, kérdéseit, különös tekintettel a digitális tervezésre, divatfotográfiára, sminktechnikákra, valamint a nemzetközi karrierlehetőségekre.
A legtöbb esemény és a Fashion Hub ingyenesek, azonban vannak olyan programok, amelyek regisztrációhoz kötöttek, esetleg részvételi díjhoz is. Budapest különböző pontjain, illetve egy vármegyeszékhelyen több mint 35 eseményből álló, színes side event sorozat, köztük kerekasztal-beszélgetések, workshopok és stúdiólátogatások várják az érdeklődőket.
Kiemelt kép: Elindult a Budapest Central European Fashion Week (Fotó: BCEFW)