Új ismeretterjesztő sorozatot indít az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet (OSZMI), amellyel az intézmény színháztörténeti gyűjteményének egy-egy darabját mutatja be, azzal a céllal, hogy azokat népszerűsítsék, minél több oldalról megközelítsék és láthatóvá tegyék. A novemberi alkalom során El Kazovszkij egy-egy díszlet- és jelmeztervén keresztül a művész színházi alkotásai kerülnek a középpontba.
A XX. századi magyar képzőművészet különleges alkotójának festményein és grafikáin keresztül sajátos, egyéni világot teremtett meg, amelynek térbeli kiterjesztésére performanszain keresztül is kísérletet tett. Az OSZMI Szcenikai Gyűjteményében található jelmezterv, amelyet a Szolnoki Szigligeti Színház 1983-as Beaumarchais előadása, a Figaro házassága, avagy egy bolond nap, valamint a budapesti József Attila Színház által 1993-ban bemutatott, Bertolt Brecht A városok sűrűjében című produkciójához készült díszlettervek El Kazovszkij munkásságának egy ritkábban tárgyalt oldalát mutatják be, színházi alkotásainak jellemző karakterjegyeibe adnak betekintést. A kiválasztott művek által megismerhetjük a művész színpadi látásmódját, a drámák köré szervezett összművészeti alkotásokat. A november 5-i esten Uhl Gabriella művészettörténésszel (Budapesti Metropolitan Egyetem), valamint Halász Tamás tánctörténésszel, kritikussal (PIM-OSZMI Táncarchívum) Galácz Judit beszélget majd a Bajor Gizi Színészmúzeumban.
Kiemelt kép: El Kazovszkij jelmezterve Beaumarchais Figaro házassága, avagy egy bolond nap című előadáshoz (Fotó forrása: PIM-OSZMI Szcenikai Gyűjtemény)