Október 25-én, vasárnap 20 órakor, mindössze egyetlen alkalommal lesz látható Franck Vigroux francia zeneszerző-rendező Flesh című elektronikus operája a Trafó Kortárs Művészetek Házában.
Franck Vigroux zeneszerző kiváló képességekkel rendelkezik a hangok fabrikálása terén: az elektroakusztikustól az ipari zajig, a modern kompozíciótól a kísérleti elektronikus zenéig minden hangot felhasznál. Flesh című alkotása – amelynek nemcsak zeneszerzője, hanem rendezője is – egy autóbaleset megrázó történetét meséli el személyes tapasztalatok és olvasmányélmények alapján. A Betonsziget és a Cronenberg által megfilmesített Karambol szerzője, J. G. Ballard angol regényíró világából és Vigroux közúti balesethez kapcsolódó élményeiből merítve az előadás a sokkot követő pillanatot tárja fel. Azt a pár másodpercet, amikor az idő megállni látszik, vagy épp ellenkezőleg: végtelenül hosszúra nyúlik. Ez a momentum egy szürreális vízióban, tudaton túli dimenzióban teljesedik ki: az autók lebegő tárgyakként, az autópálya-viaduktok hatalmas gólemekként jelennek meg, az autómotorok pedig lebegnek egy jégtenger felett.
A Flesh gerincét a zene, a vetítés, a tánc, a narráció és ezek metafizikai dimenziója alkotja: kísérleti vízió képekkel, fényekkel, tárgyakkal és hangokkal, amelyek széles skálából építkeznek, az elektronikus anyagoktól kezdve az emberi hangokon át a csembaló régimódi zenéjéig. „Ez az előadás sokkal inkább támaszkodik a hagyományos előadó-művészetre, mint a tiszta technológiára, de az utóbbi rengeteg lehetőséget teremt arra, hogy még gazdagabbá tegyük általa ezt a sokféle művészi formát felvonultató alkotást” – nyilatkozta a Trafóban most először bemutatkozó zeneszerző-rendező, aki többek között olyan nemzetközileg elismert zenészekkel dolgozott együtt, mint Mika Vainio (Pan Sonic), Reinhold Friedl, Elliott Sharp, Joey Baron, Zeena Parkins vagy az Ars Nova Ensemble Instrumental.
Kiemelt kép: Franck Vigroux (fotó: Quentin Chevrier)