Pénteken tartotta a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház Donizetti vígoperájának premierjét: A csengő című előadást a teátrum Kossuth- és Jászai Mari-díjas igazgatója, Cseke Péter jegyzi. A bemutató különlegessége, hogy ez a zsáner első olyan előadása, amelyet a Katona állandó zenekara és kórusa közreműködésével vittek színre.

“Szeretném, ha a fiatalok éppúgy örömmel beülnének erre az előadásra, mint az idősebb, operakedvelő közönség, akiknek mostantól nem szükséges más városba utazniuk ahhoz, hogy operát nézhessenek” – fogalmaz a rendező, aki a pandémiás időszak szorongásai és nehézségei után mindenképpen vidám, szórakoztató darabot szeretett volna színre vinni. Annak ellenére, hogy A csengő ősbemutatója 1836-ban volt, a mai napig kedvelt történet, amelyet gyakorta műsorra tűznek a világ neves operaházai.

Az egyfelvonásos szövegkönyvét maga a zeneszerző írta: a balul sikerült nászéjszaka története a patikus lakodalmán kezdődik. A vidáman mulatozó vendégsereg tagja Enrico, aki ugyan remekül elszórakoztatja az egész társaságot, maga azonban csöppet sem örül annak, hogy Serafina, a szép fiatal leány öregemberhez köti az életét. Az előadásból megtudhatjuk, hogyan tartja távol a hitvesi ágytól a patika csengője a pórul járt férjet…

A teátrum repertoárján augusztus 11-ig szereplő előadásban színpadra lép Altorjay Tamás, Bot Gábor és Vörös Edit vendégművészként, illetve Németh-Nagy Johanna, Csombor Teréz és Aradi Imre a kecskeméti társulatból. A csengő látványvilágát Tihanyi Ildikó jegyzi, a zenei vezető Károly Kati, a karmester Drucker Péter, a koreográfus pedig Barta Dóra.

Kiemelt kép: Altorjay Tamás és Vörös Edit (Fotó: Ujvári Sándor)