Március 11-én mutatják be a Pécsi Nemzeti Színházban a Médeiát. Euridész drámáját Bozsik Yvette állítja színpadra Darabont Mikolddal a címszerepben. 

A Médeia női karaktere a görög drámák legmegosztóbb, motívációjában legérthetetlenebb és legkegyetlenebb szerepe, amely komoly lelki és szellemi feladat elé állítja az őt alakító színésznőt. Euripidész drámája a modern kori feminizmus egyik tanmeséje is lehetne. A nő, aki nagy tudása birtokában azt gondolja, bármit megtehet az égi törvényekkel szemben. De, mint a nagy görög drámákban mindig, a kórus mondja ki az ítéletet. Az univerzumban minden cselekedet látható, és következményeket von maga után. Médeia fájdalma pusztító és könyörtelen, ezért nem tud megbékélni és engedni. Pedig elengedés nélkül nincs sem születés sem halál, sem igazi szeretet. „A világ több ezer éve nem változik, a Médeia talán most aktuálisabb, mint valaha: engedjük gyermekeinket alvajáróként egy pusztító, digitális robotizált világba, vagy megismertetjük velük a teremtett világot az értékeket és a saját isten képüket. A mai világunk engedelmes robotként szeretne ránk tekinteni és gyermekeinkre már a rabszolgaság vár egy teljesen kontrollált rendszerben. Ezért számomra a Médeia történet sokkal többet jelent egy gyermekgyilkos nő tragédiájánál. Tükröt tartva a kegyetlen és közömbös társadalmunknak amit a gyűlölet a féltékenység a megosztás  működtet, valahol mindannyian Médeiákká válhatunk ha nem lépünk ki a napi rutin és az illúzió világából” – foglalta össze gondolatait a készülő előadás kapcsán Bozsik Yvette. 

Médeiaként Darabont Mikold lép színpadra, mellette Sólyom Katalin, Németh János, Lipics Zsolt, Józsa Richárd, Kecskés Alexisz és Katona Levente látható a főbb szerepekben. Az előadás zenéjét Philippe Héritier szerezte, a díszletet Khell Zsolt, a jelmezeket Berzsenyi Krisztina tervezi. 

Kiemelt kép: A Médeia plakátja (Fotó: Pécsi Nemzeti Színház)