A nevetés csodálatos. Gyógyír a testünknek és lelkünknek, kiút a szürke hétköznapokból, elmaradhatatlan része bármely társalgásnak, fűszere az íztelen perceknek. Hogy egymáson, magunkon vagy máson vidulunk, tulajdonképpen mindegy is – legalábbis addig, amíg nem bántó szándékkal tesszük – ezt figyelembe véve a standup műfaja tökéletes arra, hogy lelkiismeretfurdalás nélkül kacaghassunk valakin vagy még inkább valakivel, Magyarországon pedig rengeteg kézenfekvő lehetőségre találhat az, aki önfeledt szórakozásra vágyik – ezt a műfajt erősíti a Bartók Rádió és a Virtuózok műsorvezetője. Bősze Ádám igazi polihisztorként dolgozott már a Magyar Nemzet zenekritikusaként, megfordult a Magyar Televízióban riporterként, közvetített hangversenyt, részt vett a Gramofon című zenei szaklap elindításában és ő a Magyar Antikváriusok Egyesületének elnöke is, míg 2017-ben a #szeretnekahallgatók című önálló estjével nyerte el a nézők szívét országszerte egy hazai viszonylatban egyedülálló műsorszámmal.
Klasszikus zenei előadását vastaps fogadta, ahol csak megfordult, az interneten számos pozitív visszajelzéssel találkozhat az új élményekre nyitott néző, de mind közül talán a Revizor Online írója, Csabai Máté foglalta össze a legkiválóbban, miért páratlan az, ahogy Bősze bőszen színre lép és nevettet: „(…) ne is tagadjuk, hogy Bősze Ádám most a komolyzenei színtér szelepe, egy olyan esemény főszereplője, ahol végre lehet hahotázni, vihorászni, matatni, cukorkát bontogatni, köhögni, köhögés közben röhögni, röhögés közben köhögni, és így tovább, mert nem fog ránk szólni senki. És végre ki lehet nevetni az operák bugyuta cselekményét, az operaszereplők hülye nevét, azt, hogy ebben a kisestélyis-frakkos „cudar világban” is van komédia és félreértés (…)”
A mókás pillanatok pedig nem értek véget, sőt még többre számíthatunk a Prima Primissima díjas Bősze Ádám standupjának második évadában, amely a szójátékokat maximumra járatva a Bő szekund elnevezést kapta. Noha a cím más, a show lényege mit sem változott: a zenetörténész a hazai komikusoktól eltérően nem a közéletre, a politikára vagy ehhez hasonló populáris témákra helyezi a hangsúlyt, hanem klasszikus zenei sztorikra, a kultúrtörténet érdekességeire. A több mint egy órára rúgó, szünet nélküli előadásból természetesen nem hiányozhat a szarkasztikus humor és a fanyar élcelődés, ráadásul a nem „keménykötésű” zenekedvelőknek sem kell aggódniuk, ugyanis könnyed, közérthető kikapcsolódásra készülhetnek, térdcsapkodással és mosolygással, semmiképpen sem szó szerint véve a komolyzene komolyságát.
Az egyszemélyes produkciót a kritikusok is kifejezetten kedvelték, a Papageno újságírója, Szatmári Róbert például ekképpen fogalmazott a Bartók Plusz Operafesztiválon elhangzó előadásról: “A klasszikus zenei szakma kulisszatitkaiba és viszontagságaiba nyerünk nagyon okos és kritikus betekintést, hétköznapi nyelven, anélkül, hogy bárki eszébe jutna, itt aztán a magasművészetről van szó. […] Ez az a hangnem, ami már évtizedek óta hiányzik: a könnyed elegancia. […] Ez a sorozat hiánypótló vállalkozás, akár a stand up-jellegű oldalról, akár a tematikus előadások szempontjából, amelyek szintén különlegesek témájuk, stílusuk miatt. („Morendo”-estje például a zeneszerzők halálával foglalkozik, különös tekintettel a szokatlan esetekre. Ez tipikusan olyan téma, ami nemcsak a zeneszerető embert vonzza be, hanem bárkit. És ha már ott van, akkor talán érdeklődni kezd a szimfóniák iránt, még ha a szifilisz elég kellemetlen halálnem is.) Egész biztosan lesz folytatás, legyen is, számos téma és humorforrás létezik még a magasművészetben.”
A dallamosan fergeteges, fergetegesen dallamos zenei standup második évadának premierjét 2019. április 26-án tartották a MOMKultban és az idei évben közel húsz vidéki város (többek között Győr, Székesfehérvár, Miskolc, Pécs, Szolnok, Esztergom, Szeged és Gyula) fogadta és fogadja szeretettel, hogy 2020. február 7-én, pénteken, 20:00 órától megérkezzen a budapesti Mozsár Műhely (a Mozsár Bisztró emeleti színházterme) színpadára is. A Bő szekund érkezési sorrendes jegyei már kaphatók a helyszín honlapján, illetve a Belvárosi Színház szervezésén (Budapest, Dohány utca 1/a) keresztül egyaránt. Az érdeklődőknek jegyvásárlás előtt érdemes lehet meglátogatniuk Bősze Ádám YouTube csatornáját is, ahol részleteket tekinthetnek meg mindkét műsor, a #szeretnekahallgatók és a Bő szekund válogatott pillanataiból is.