A Deszkavízió szerkesztősége idén nyolc kategóriában választotta ki az évad legjobbjait. Ma megosztjuk veletek, hogy szerintünk melyik színművész érdemelte ki a legjobb mellékszereplőnek járó elismerést.

Andi – Kőszegi Ákos (A Nyugat császára / Vígszínház – Pesti Színház)

Kőszegi Ákos egy éve szerződött a Vígszínházhoz, de viszonylag sokáig kellett arra várni a fővárosi közönségnek, hogy új darabban is bemutatkozzon: A Nyugat császára február 28-án debütált a Pesti Színházban, ebben játssza a Jászai Mari-díjas színművész Mahon szerepét. Méghozzá nem is akárhogy! Annak ellenére, hogy csak rövid jelenetekben tűnik fel, a darabot nézve mégis az ő színrelépései voltak rám a legerőteljesebb hatással, a belőle áradó energia egyszerűen magasabb szintre emelte az összes színművész addigi játékát.

John Millington Synge drámája szomorú, kilátástalan emberi sorsokat vonultat fel, olyan karaktereket látunk a színpadon, akikkel azt gondolom, hogy a való életben nem szeretnénk megismerkedni. Ettől pedig nagyon nehéz dolga van a színészeknek, az anyagban rejlő humor marad ez egyetlen eszközük, hogy szimpatikussá tegyék a szereplőket. Az író annyiban segíti őket, hogy néhány komikus helyzetet is belesző az egyébként szomorú történetbe, ezeket pedig Rudolf Péter, a rendező nagyon jól kidolgoztatja a művészeivel, akik elől Kőszegi Ákos egyértelműen ellopja minden feltűnésével a showt. Tökéletes ritmusérzékkel veszi át a főszerepet jeleneteiben, jelenléte és hangja sokkal izgalmasabbá teszi Mahon figuráját, mint amennyire maga a dráma ezt adná, így idén nálam egyértelműen ő a 2019/20-as évad legjobb férfi mellékszereplője!

Kőszegi Ákos A Nyugat császára című előadásban (Fotó: Juhász Éva)

Jani – Erdős Attila (János vitéz / Budapesti Operettszínház)

Erdős Attila talán kissé kilóg a sorból, hiszen végzettségét tekintve nem színész, hanem operaénekes. De éppen emiatt döntöttem amellett, hogy ő nyerje el az én szememben a legjobb férfi mellékszereplő díját, mert a magánénekeseknél igen ritka az aprólékos, mindenre kiterjedő színészi játék. Erdős már a Székely Kriszta rendezte Kékszakállban is bizonyított, és a novemberben bemutatott János vitézben két szerepben (Bagó/Strázsamester) is feltűnik, nekem pedig volt szerencsém mindkét alakítást megtekinteni, így még biztosabb voltam benne, hogy ebben a kategóriában ő lesz a befutó. Érdemes akkor is figyelni őt, amikor a rendezés nem rá fókuszál, hiszen mindvégig szerepben van, remekül játszik az arcával, a tekintetével minden pillanatban. Arról nem is beszélve, hogy az ő interpretálásában a legnagyobb sláger (Egy rózsaszál) annyira szívbe markoló, hogy a közönség egy emberként nyúl papírzsebkendőért a dal közben, és a végén a szűnni nem akaró vastaps is beszédesebb mindennél.

Lehoczky Zsuzsa, György Rózsa Sándor és Erdős Attila a János vitézben (Fotó Németh Anna)

Eszter – Kaszás Gergő (Amit akartok, Vízkereszt/ Szkéné Színház)

Tarnóczi Jakab rendezése a Szkénében egy állandó mozgalmas körforgás, ahol minden változik és mindenki a helyét keresi. Shakespeare egyik legnépszerűbb komédiája most sem okozott csalódást a nézőknek, a nevetés mellett bőven jut hely a tragédiának is – ahogyan ezt a díszlet és a feketébe bújtatott szereplők is érzékeltetik. Kaszás Gergő Malvolio szerepében lép színpadra, és nem egy jelenetben teljesen magára vonja a nézők figyelmét. A nagy kavarodásban már szinte csak ő tűnik őszintének, mikor egy kegyetlen tréfa áldozatává válik, amelynek ára az ő szíve. Malvolio a gyanakvó hitetlenkedőből szárnyaló szerelmessé válik, leveti a fekete papi maskarát, és sárga harisnyában ad zenés szerelmi vallomást a döbbent Oliviának. Az egyszerű szolga vágyik a nemesi szerelemre és az ezzel járó rangra, megbecsülésre, ahová halandó csak születés útján kerülhet be. Számomra az egész előadásban az a jelenet vált a legmeghatározóbbá, amikor megalázva, a teljes tébolyban egyedül marad a kegyetlen világban, elhagyva a színpadot és a nézőteret is.

Kaszás Gergő a Vízkereszt (Amit akartok) című előadásban (fotó: Komka Péter)

Laura – Ember Márk (A nagy Gatsby / Vígszínház)

Ember Márk nem egy remek előadásban játszott már a Vígszínházban, kiemelkedő szerepekben, ám Tom Buchanan kétségkívül a legjobb alakítása, amit eddig láttam tőle. A gazdag nőcsábász férj karaktere remekül passzol Márk macsó stílusához. Amikor először beültem megnézni az előadást nem gondoltam volna, hogy Márk ekkora meglepetést fog okozni. Számítottam rá, hogy jól tudja majd hozni Tom karakterét, arra viszont nem, hogy az ő játéka fog a legjobban tetszeni. A beképzelt, egoista sportember mellett, kicsi betekintést kaphattunk Márk jóvoltából Tom érzelmesebb oldalába is, aminek bár egészen apró megnyilvánulásai vannak csak a történetben, mégis nagyon sokat hozzáad a karakterhez. A Gatsby más miatt is maradandó élményt okozott, de Ember Márk alakítása és színpadi jelenléte számomra határozattan a legemlékezetesebb aspektusát képezi a darabnak.

Ember Márk A nagy Gatsby című előadásban (Fotó: Zsigmond László)