Különleges, ünnepi előadásra készül Udvaros Dorottya és Földes Eszter: 2019 óta játsszák hatalmas sikerrel Az utolsó tűzijáték című előadást a Bethlen Téri Színházban, amelyet december 7-én audiónarrációval tesznek élvezhetővé a vakok és gyengék látók számára.

„Nagyon jó lehetőség, hogy egy ilyen stúdióelőadást jelen esetben audiónarrációval vagy jeltolmáccsal közvetítsenek hallás- vagy látássérültnek. Lehet, akkor is megértenének mindent, ha nem lennének ezek az eszközök, amik segítik őket az előadás alatt, azonban ezekkel a lehetőségekkel nem csak komplexebb élményt kapnak, hanem érezhetik, hogy gondoskodás veszi körbe őket itt, a Bethlen Téri Színházban és még többször és többször szeretnének majd újra eljönni. Az utóbbi években egyre több, olyan előadás van a hazai színházakban, ahol vagy jelbeszéd, vagy audiónarráció segítségével mindenki számára élvezhetővé teszik az előadásokat. A színház lételeme a nyitottság környezetünk problémáira. Az, hogy ezt felvállalja egy színház, a legjobb dolgok közé tartozik” – mondta el Udvaros Dorottya, aki kifejezetten örvendetesnek tartja a kezdeményezést.

A Csábi Anna által rendezett előadás főszereplője egy ismert színésznő, aki egy nap meglátogatja az erdő közepén létesített szanatóriumban élő, valaha szintén közismert édesanyját, akivel évekkel ezelőtt találkozott utoljára. Beszélgetésbe elegyedik anyja ápolójával, aki meglepően sokat tud családi múltjukról, és még többre kíváncsi. A fiatal nő először kellemetlennek találja az idegen érdeklődését, ám lassan megnyílik előtte. Létezik olyan jó szülő, aki nem okoz szorongást gyermekének, vagy szülőnek lenni eleve bukásra ítéltetett hivatás? Megtalálható a tartható egyensúly a túlzott elengedés és a fojtó szeretet között? Van joga gyermeket szülni olyan művésznek, akinél a család második helyen áll a hivatás mögött? És abból a gyerekből, aki alig látja szüleit, vajon milyen felnőtt lesz, ő tud-e majd odaadó anyja lenni saját fiának, vagy a kapott mintákat örökíti? Gyűlölheti, lenézheti-e a gyermek szüleit, egy anya elmulaszthat-e törődni gyermekével? Létezhet-e számukra megbocsátás felvállalt és elhallgatott bűneikért? Az alkotók egy szívmelengető „hollywoodi”, és egy sötét tónusú „bergmani” anya–felnőtt lány viszonyon keresztül keresik a válaszokat, melyek dialógusra lépnek egymással a néző fantáziájában.

Kiemelt kép: Jelenet Az utolsó tűzijáték című előadásból (Fotó: Bethlen Téri Színház)