Október 10-én új produkciót mutatott be a Szegedi Kortárs Balett Amadeus – Requiem a szeretetért címmel. A Szegedi Nemzeti Színházban futó előadás koreográfiáját Juroninics Tamás jegyzi. A darab Mozart életének és zenéjének állít emléket, ugyanakkor nem életrajzi történetet mesél el, hanem a zeneszerző személyiségét és világképét vizsgálja a tánc absztrakt nyelvén.
Juronics Tamás, rendező-koreográfus a darab születéséről elmondta, hogy bár Mozart élete és életműve rendkívül gazdag – csupán 35 év alatt mintegy 900 órányi zenét alkotott –, élettörténete nem bővelkedik drámai fordulatokban, így a balett absztrakciója teremti meg ezt a szavakon túli világot. Az első felvonás a mozarti karakter játékosságát és életörömét idézi meg, miközben töredékeket villant fel a zeneszerző életéből. A történetben megjelennek Mozart életének fontos alakjai – apja, nővére, Jeromos érsek, Salieri, valamint a halál figurája. A második felvonásban maga a Requiem hangzik el, a Szegedi Szimfonikus Zenekar és a Vaszy-kórus közreműködésével.
Echéry-Pataki András, a társulat balettigazgatója felidézte, hogy az Amadeus ötlete két éve merült fel egy Didier Durieux-vel folytatott beszélgetés során Liége-ben. Innen származik az élő zenekari kíséret koncepciója is, amelyet Gyüdi Sándor vezényel a szegedi és budapesti előadásokon egyaránt.
Az előadást november 19-én és 20-án a budapesti Müpában láthatja a közönség, majd november végén Belgiumban tartják a nemzetközi bemutatót. A társulat jövő tavasszal turnéra indul: Finnországban és újra Belgiumban vendégszerepel, ahol Liége-ben is színpadra lépnek, remélhetőleg ismét élő zenekari kísérettel.
Kiemelt kép: Jelenet az Amadeus című előadásból (Fotó: Tarnavölgyi Photography)

