Ma este játssza 200. alkalommal a Vígszínház Dés László, Geszti Péter és Grecsó Krisztián Molnár Ferenc regénye alapján írt darabját, A Pál utcai fiúkat. Ez a szám önmagában is elképesztő magyar színházi viszonylatban, főleg ha azt is hozzátesszük, hogy 2016. november 5-én volt a bemutatója, azaz csak egy kicsit több, mint két év alatt érte el ezt az elképesztő számot. Hogy mi a sikerének titka? Nagyon sokan boncolgatták ezt a kérdést előttünk is, meghagyjuk nekik a siker receptjének összeállítását. Viszont megmutatjuk, hogy ehhez a recepthez pontosan kikre van estéről estére szükség.

Fesztbaum Béla – Rácz Tanár úr

A Jászai Mari-díjas színművész több, mint 20 éve tagja a Vígszínház társulatának. Személyiségében abszolút benne van A Pál utcai fiúkban megformált tanár tekintélye, jól látható, hogy a fiatalabb színészek mind tisztelettel néznek fel rá a színpadon kívül is. A legutóbbi két évadban csak egy-egy szerepet próbált (Polonius a Hamletben és Szava Lukics a Bíborszigetben) anyaszínházában, ám szerencsére külsős produkciókban is feltűnik, ő rendezte és játssza a férfi főszerepet a Rózsavölgyi Szalon Rosmersholm című előadásában, nemrég a Budapest Klezmer Band újévi koncertjén énekelt Jordán Adéllal, és A GRUND – vígszínházi fiúzenekar alapító tagjaként is találkozhatnak vele a nézők.

Wunderlich József – Boka

2015-ben érkezett a Pécsi Nemzeti Színházból a Vígszínház társulatához, azóta sok arcát láthatták már a nézők, zenés és prózai szerepekben egyaránt kiemelkedő alakításokat nyújt. Az elmúlt időszakban egyre többször jelenik meg énekesként, A GRUND – vígszínházi fiúzenekar mellett szóló számai is elérhetők Youtube csatornáján, illetve különböző jótékonysági koncerteken is láthatják a nézők. Most éppen Brecht Baaljának címszerepét próbálja a Pesti Színházban, amely Horváth Csaba rendezésében izgalmas mozgásszínházi előadásnak ígérkezik.

Fotó: Gordon Eszter

Vecsei H. Miklós – Nemecsek

A sokoldalú Junior Prima díjas alkotó 2015 óta a Vígszínház társulatának tagja. Színészi feladatai mellett dramaturgként és rendezőként is jeleskedett az elmúlt években, a Mondjad, Atikám! című József Attiláról szóló monodrámáját egyedül állította színpadra 2017-ben. A darab eredetileg a Vígszínház 70-80 nézőt befogadni képes Házi Színpadára készült, ám pár előadás után átkerült a Pesti Színházba, ahol 538 férőhelyet tölt meg teljesen estéről estére. A Sztalker Csoport alapító tagjaként közreműködik az alkotóközösség bemutatóiban, illetve ő hívta életre a POKET elnevezésű olvasást népszerűsítő projektet is.

Józan László – Áts Feri

2009 óta a Vígszínház társulatának tagja, de több külsős projektben is láthatták a nézők az elmúlt évben: ő volt nyáron a Szegedi Szabadtéri Rómeó és Júliájának Benvoliója, illetve szeptemberben mutatták be a Rózsavölgyi Szalonban a Táncórák című előadást, melyben rendkívüli érzékenységgel alakítja az autista Ever szerepét. Monodrámája, a Távoli dal két éve látható a Házi Színpadon Szabó István rendezésében. Az országos ismertséget az RTL Klub napi sorozata, a Barátok közt hozta meg neki, de a Junior Prima díjas színművész a főzőtudományát is bizonyíthatta már a Konyhafőnök VIP-ben.

Király Dániel – Csónakos

A Szputnyik Hajózási Társaságnál eltöltött egy év után szerződött a Vígszínház társulatához, jelenleg 12 futó előadásban is láthatják a nézők. Ebben az évadban debütált rendezőként, a k2 Színházzal közösen létrehozott Kozmikus magány című előadást decemberben mutatták be a Vígszínház Házi Színpadán, a magyar színházakban szokatlan, sci-fi műfajú mű a Babits Theatrical Universe Elza-trilógiájának előzmény darabja. A Junior Prima díjas színművész a tévénézők számára sem lehet ismeretlen, ő az Egynyári kaland főszereplője 2017 óta.

Fotó: Gordon Eszter

Medveczky Balázs – Boka, Csele

Egy évig volt tagja a Vígszínház társulatának, tavaly évad végén a Szegedi Nemzeti Színházhoz szerződött, ahol Oberon szerepében mutatkozott be ősszel a Szentivánéji álomban, illetve ő játssza Hosszút a nemrég bemutatott Valahol Európában című musicalben. Eredetileg Cselét játszotta A Pál utcai fiúkban, jelenleg azonban Bokaként lép színpadra havonta több alkalommal is Wunderlich József váltótársaként. Tagja A GRUND – vígszínházi fiúzenekarnak, ő ül a dobok mögött.

Zoltán Áron – Barabás

2015-ben szerződött a Vígszínház társulatához. Különleges muzikalitását a Kelet-nyugat pályaudvar című Cseh Tamás est mellett A GRUND – vígszínházi fiúzenekarban is kamatoztatja. Ebben az évben Junior Prima díjjal tüntették ki. Törekszik a kisebb szerepekben is maradandó alakítást nyújtani, A diktátorban például jó néhány vicces percet szerez a nézőknek pincérként, de a Liliomban Hugóként is emlékezetes minden jelenet, amelyben színre lép.

Ember Márk – Az idősebb Pásztor

2017 óta a Vígszínház társulatának tagja, olyan szerepekben látható, mint Lysander a Szentivánéji álomban, ő A padlás Rádiósa és Ferdinánd, Navarra királya a Lóvátett lovagokban. Ebben az évadban ő kalauzolja a nézőket A diktátorban mesélőként, ő a koordinátor a Kozmikus magányban, illetve éppen próbálja Ekhart szerepét Brecht Baaljában. A tavalyi évben sok tévénéző szívébe belopta magát az Oltári csajokban nyújtott alakításával, de látható a mozikban most futó BUÉK című filmben is. Több hangszeren is játszik, tagja A GRUND – a vígszínházi fiúzenekarnak, első önálló dala pedig decemberben jelent meg Jobb, hogy ha mennél címmel.

Fotó: Gordon Eszter

Minden alkotót lehetetlen felsorolni, hiszen rengeteg színész, táncos és természetesen a háttérben dolgozó ember tesz estéről estére azért, hogy A Pál utcai fiúk jelenség ne kopjon meg. Elsősorban mégis ezeknek a színművészeknek köszönhető az, hogy a fiatalabb generációk első találkozása a színházzal életre szóló élménynek bizonyul, hiszen valljuk be, hiába aratott az érték diadalt a Vígszínház előző évadában, nem a Hamlet vagy a Háború és béke jegyek miatt állnak sorba minden hónap 10-én már 8 órától a nézők…

Wunderlich József, Vecsei H. Miklós, Józan László és a többiek azzal, hogy minden alkalommal előhívják magukból Bokát, Nemecseket és Áts Ferit – ami teszem hozzá egyáltalán nem lehet könnyű, újra és újra lelkesedéssel játszani a szerepeket akár naponta kétszer is – fent tartják a kultuszt és tesznek azért, hogy a színház ismét színészközpontú lehessen Magyarországon. Hiszen arra most már egyre kevesebb példát látunk, hogy a művészbejárónál aláírásra váró fiúk és lányok tolongjanak előadás után, a Pannónia utcában mégis minden alkalommal gyülekeznek a rajongók, és ez maga A Pál utcai fiúk jelenség. Kívánjuk az összes alkotónak, hogy ez tartson minél tovább!

Fotó: Gordon Eszter