Februárban általában még hosszúak és hidegek az éjszakák, így nincs is jobb módja a fázós esték eltöltésének, mint beülni a színházba, és megnézni azokat a darabokat, amik esetleg az évad első feléből kimaradtak. Mi is így tettünk, és persze a premiereket sem hagytuk ki, amikből minden hétre több is jutott a budapesti színjátszóhelyek jóvoltából. Szerkesztőségünk a számos megtekintett előadás közül választotta ki ismét kedvenceit.

Andi – Hurok (Orlai Produkciós Iroda)

Mindig egy picit félve ülök be olyan előadásokra, amelyeket nagyon erős könyvélmény előz meg, számomra ilyen volt most a Hurok is. Kerékgyártó István regénye aprólékos korrajz, a valóság nyomorát humorral feloldó tükörkép a mai magyar társadalomról, amelynek mélységét és finom szimbolikáját el sem tudtam képzelni, hogy hogyan lehet majd színpadon visszaadni. Nem árulok el részleteket, nézze meg mindenki maga, ám az biztos, hogy a rendező, Bagossy László megtalálta a tökéletes formát, a játszók pedig végtelen precizitással vezetnek végig minket a különleges spirálon, amely a miniszterelnöktől egészen a legalul álló kurváig visz. A szereposztásból lehetett következtetni, hogy melyik színész hol fog elhelyezkedni a hierarchiában, ebben nem is ért meglepetés, ám az előadás formanyelve rengeteg izgalmat tartogat mindenki számára, aki jegyet vált a Jurányiban futó előadásra.

Jelenet a Hurokból (Fotó: Takács Attila)

Ádám – Nyitott ablak (Karinthy Színház)

Februárban nem csak bemutatókra jutottam el, hanem törleszthettem régi adósságokat is, és megnéztem pár olyan előadást, amit már korábban szerettem volna. Remek, minden érzékre ható színházi élmény volt a Bábszínház Vihara és az Orlai Produkciós Iroda Hurokja, ám nálam a hónap legjobb előadása egy könnyed produkció lett. A Karinthy Színház februárban ünnepelte a 2014-ben bemutatott Nyitott ablak 55. előadását. Ez a zenés bohózat három órányi önfeledt szórakozás, amit nemre és korra való tekintet nélkül mindenki élvezni fog. Nóti-Fényes-Szenes szerzőhármas ugyanis egyszerűen nagyszerűt alkotott, melyet a Karinthy művészei élvezettel játszanak.

Jelenet a Nyitott ablakból (fotó: Karinthy Színház)

Ákos – Azért a kis bolondságért (Fabók Mancsi Bábszínháza / Bethlen Téri Színház)

Fabók Mariann a vásári bábjáték igazi mágusa. Legújabb, 16-os karikát kiérdemlő előadásában arról a kis bolondságról beszél, amiért majd meghal az ember, a szexről. Közvetlenül és szégyentelenül, játszva velünk és játszva előadásbeli zenésztársával, élettársával.

Jó velük együtt kinevetni magunkat, a bajainkat, ahogy mondani szokás, Fabók Mancsit receptre kellene felírni mindenkinek és a TB-nek kellene támogatnia.

Maszkok mögül és bábokon keresztül jutnak el hozzánk a történetek, mindent Fabók Mariann varázsol elénk. Személyiséget, humort, közvetlenséget és vidámságot. Mondom, hogy mágus. Jó, hogy helyet kaptak a Bethlen Téri Színházban, és egészen biztos, hogy körbeutazzák majd egész hazánkat.

Jelenet az Azért a kis bolondságért című előadásból (Fotó: Németh Márk Botond)