Balkon kilátással / Orlai Produkciós Iroda – Belvárosi Színház / rendező: Kocsis Gergely / február 2. 19:00
A Jóbarátok című sitcom egyik írójának, Wil Cahoun komédiája rengeteg humorral mutatja be az emberi játszmák változatos és hol vérre menő, hol röhejes természetrajzát. A Balkon kilátással helyszíne két egymásra néző erkély. Az egyik Alvin lakásához tartozik, aki képtelen felvenni a ritmust a világgal, inkább elszigeteli magát, és otthonába zárkózva találja meg a vágyott nyugalmat, könyvekkel és sportközvetítésekkel. A szemben levő balkonon azonban egyszer csak megjelenik a lehengerlően vidám és rendíthetetlen Karen, és a világ máris újból kézzel fogható közelségbe férkőzik. A Kocsis Gergely által rendezett előadásban Péter Kata, Ötvös András és Ficzere Béla gondoskodik majd a felhőtlen szórakozásról.
Három magas nő / Bethlen Téri Színház – Art-Színtér / rendező: Jantyik Csaba / február 4. 19:00
Edward Albee – akinek neve talán a Nem félünk a farkastól című előadás kapcsán lehet ismerős – háromszereplős drámájának világpremierjére a bécsi English Theatre-ben, 1991 júniusában került sor, Franz Schafranek producer irányításával. A történetben három különböző nővel találkozhatunk egy-egy életszakaszban – vagy éppen egy nő három különböző életszakaszát látjuk? Hegyi Barbara, Marjai Virág és Nagy Enikő játékra invitálják a nézőket: játsszuk azt, hogy előre tudjuk a sorsunkat! Mikor a legjobb, ha már túl vagyunk rajta, ha benne vagyunk a közepében vagy, ha még minden előttünk áll? Erre a kérdésre keresik a választ a Pulitzer díjas darab szereplői és talán mindannyian. Az Art-Színtér előadását a Bethlen Téri Színházban Jantyik Csaba rendezi.

Péteri Lilla (Fotó: Juhász Éva)
Csokonai Lili – Tizenhét hattyúk / Pesti Magyar Színház – Sinkovits Színpad / rendező: Cserhalmi György / február 4. 19:30
Esterházy Péter formabontó és új formákat teremtő remekműve egy nehéz sorsú lány monológja az 1980-as évekből, klasszikus barokk nyelven elmesélve. Csokonai Lili, a szerző alteregója és egyben a történet címszereplője felidézi boldogtalan gyermek- és ifjúkorát, árvaságát, szerelembe, majd teherbe esését, abortuszát, egy nős férfivel való viszonyát, de a sok szomorúság dacára mégis valami csodálatos életigenlés, élni akarás sugárzik a személyiségéből. Mint egy ritka, különleges könyvet, úgy nyitja ki előttünk az életét, és még a legtragikusabb élményeket is természetes, magától értetődő humorral meséli. Az emlékeit “hattyú-epizódokban” idézi fel; mindegyik epizód egy kis gyöngyszem nemiségről, hitről, szerelemről, erkölcsről és erkölcstelenségről – azaz tulajdonképpen csupa olyan dologról, ami minden ember életében megvan, legfeljebb nem merünk beszélni róla. Csokonai Lili viszont mer, nekünk is, helyettünk is. Esterházy Péter monodrámáját Cserhalmi György állítja színpadra, a történet mesélőjét Péteri Lilla kelti életre.
Simona néni / A cremonai hegedűs / Eiffel Műhelyház – Bánffy Miklós terem / rendező: Varga Bence / február 5. 19:00
A Magyar Állami Operaház két, egyfelvonásos vígoperával kezdi a februárt. Dohnányi Ernő, a Zeneakadémia egykori főigazgatójának első operája, a Simona néni, amelynek címszereplője (Megyesi Schwartz Lúcia) egy apácazárda szigorúságával tartja Beatricétől (Miksch Adrienn) távol a kérőket, ódon itáliai villájában. Nuto, a hűséges háziszolga (Pataki Bence) gondoskodik arról, hogy egy férfi se tehesse be a lábát. De nem sejtik, hogy egy kérő álruhában már bejutott: Ghino gróf (Varga Donát) süketnéma kertésznek tetteti magát. A megfelelő pillantra vár, hogy szerelmet valljon a szépséges Beatricének, és megszöktesse a birtokról. Azonban egyszer csak megjelenik Ghino vén, hóbortos cimborája, Florio gróf (Cseh Antal) is, aki régi ismerősre talál a villában. Ez a találkozás nem várt hatással van a fiatal szerelmesek életére is.

Sáfár Orsolya és Ninh Duc Hoang Long A cremonai hegedűs próbáján (fotó: Magyar Állami Operaház)
A cremonai hegedűs Hubay Jenő legnépszerűbb operája, melyet 1894-ben mutattak be Budapesten. Ferrari mester (Cseh Krisztián), a hegedűiről híres Cremona város céhelnöke bejelenti, hogy a polgármester (Kiss András) pályázatot hirdet mesterhegedű készítésére. A nyertes jutalma egy aranylánc, illetve a leánya, Giannina (Molnár Ágnes) keze. Giannina megrökönyödik azon, hogy apja egyszerűen hozzáadná a verseny győzteséhez, anélkül, hogy az ő véleményét meghallgatná. Giannina gyerekkori játszótársába, a jóképű és népszerű Sandróba (Ninh Duc Hoang Long) szerelmes, aki Ferrari mester céhműhelyében dolgozik. A fiú, hogy megszerezze magának a leányt, jelentkezik a pályázatra egy szépen szóló hegedűvel, de a púpos Filippo, Ferrari mester másik tehetséges tanítványa (Sándor Csaba) is benevez.
A két előadást közös koncepció mentén a tehetséges fiatal rendező, Varga Bence viszi színre, a Magyar Állami Operaház Zenekarát és Énekkarát (karigazgató: Csiki Gábor) Dohnányi Ernő távoli rokona, a nemzetközi koncertéletben Oliver von Dohnányiként ismert Dohnányi Olivér vezényli.
Pillanatkép a Balkon kilátással próbájáról (Fotó: Orlai Produkciós Iroda)