Mózes és Jézus Pesten / Spinoza Színház / rendező: Czeizel Gábor / szeptember 22. 19:00
A Spinoza Színház ismét érdekes anyaghoz nyúlt: Ann Silberberg és Sándor Anna Mózes és Jézus Pesten című drámáját mutatják be szerdán Schneider Zoltán, Makranczi Zalán és Zsolnai Júlia közreműködésével. Mózes és Jézus találkoznak a Margitszigeten. Jézus azért jött Pestre, hogy megnézze mi lett a kereszténységgel, Mózes pedig arra kíváncsi, mit csináltunk a Tízparancsolattal, vajon eleget teszünk-e a mózesi törvényeknek. Fontolgatják melyikük népszerűbb. A vita eldöntését egy pesti újságíróra bíznák, aki viszonzásul tájékoztatja Mózest és Jézust, hogy mi újság a mai Pesten – olvashatjuk az előadás színlapján, melyet rendezőként Czeizel Gábor jegyez.
A padlás / Szegedi Nemzeti Színház / rendező: Méhes László / szeptember 24. 19:00
Ki ne ismerné Presser Gábor és Sztevanovity Dusán minden korosztályt megszólító musiceljét, A padlást? A Vígszínház ikonikus előadása most a Szegedi Nemzeti Színházba is beköltözik, ahol Méhes László rendezésében, váltott szereposztásban lesz látható Rádiós (Károlyi Krisztián / Szaszák Zsolt), Süni (Sziládi Hajna / Dichter Dóra), Mamóka (Vajda Júlia) és a szellemek, Herceg (Szazsák Zsolt / Krausz Gergő), Kölyök (Fekete Linda / Kulcsár Viktóia / Rózsa Kitti), Lámpás (Szívós László / Ferencz Nándor) és Meglökő (Taletovics Milán /Zombori Béla) története. Az előadás díszletét Rózsa István, jelmezeit Horváth Kata tervezték, a zenei vezető Koczka Ferenc, a koreográfus pedig Hajdu Anita volt.

A padlás című előadás szereplői (Fotó: Szabó Luca)
Csárdáskirálynő / Csiky Gergely Színház/ rendező: Olt Tamás / szeptember 24. 19:00
Kálmán Imre nagyoperettjét 1916-ban mutatták be Budapesten, ám a mű több mint száz év után sem került le a magyar színházak repertoárjáról. Minden generációnak megvan a maga Csárdáskirálynő-élménye. A legújabb feldolgozásra pedig az idei évadban Kaposváron kerül sor. Az operettet talán azért is játsszák ennyire gyakran a hazai színházak, mert a szerző fülbemászó melódiái nem csak a színházban, hanem a mindennapi életben is elkísértek és elkísérnek mindenkit, nézőt és színházi alkotót egyaránt. Leo Stein és Jenbach Béla librettója hamar meggyőzte a zeneszerzőt, azonban a mű elkészülése közben kitört háború miatt a bemutatóra várni kellett. Nem tudok zenét szerezni akkor, mikor… a frontokon egymást öli a világ” – mondta Kálmán Imre, amikor abbahagyta a komponálást. Lehár Ferenc tanácsára azonban végül elkészült a mára klasszikussá vált zene, és a mű hazánk egyik legnépszerűbb operettjévé vált. Olt Tamás rendezésében a főszerepeket Nyári Szilvia, Hunyadkürti György, Hüse Csaba és Zsíros Linda játsszák.
Az ember tragédiája 2.0 / Vörösmarty Színház / rendező: Szikora János, Hargitai Iván, Horváth Csaba, Bagó Bertalan / szeptember 24. 19:00
Madách a XIX. század végén fejezte be nagy volumenű emberiség-költeményét, a történelem azonban nem állt meg azon a ponton, ahol a történet véget ért. Az ember tragédiája 2.0 arra a kérdésre keresi a választ, hogy vajon milyen alkut kötne napjainkban az Úr Luciferrel és milyen történetekbe sodorná az első emberpárt a huszadik század. Hat vadonatúj színen át kalauzol minket a magyar irodalmi élet négy kiváló írója, Darvasi László, Márton László, Tasnádi István és Závada Pál. A kalandokban és tanulságokban bővelkedő cselekményt Szikora János, Hargitai Iván, Horváth Csaba és Bagó Bertalan rendezésében a Vörösmarty Színház teljes társulatának szereplésével láthatja a közönség.

Jelenet Az ember tragédiája 2.0 című előadásból (Fotó: Vörösmarty Színház)
Babaróka / Budapest Bábszínház / rendező: Ellinger Edina / szeptember 25. 17:00
Kiss Judit Ágnes Babaróka-sorozata alapján maga a szerző készített adaptációt a Budapest Bábszínház számára, az előadást a teátrum igazgatója, Ellinger Edina rendezi. A történet egy emberi tulajdonságokkal felruházott, hétköznapiságában is különleges rókacsalád mindennapjait dolgozza fel. Főhőse a hároméves Babaróka, aki éppen óvodába (vagy ahogy Rókáéknál mondani szokás: kölyökőrzőbe) készül. Milyen lesz egész nap a kölyökőrzőben lenni Mamaróka nélkül? Lesznek Babarókának barátai? Egyáltalán hogyan kell barátkozni? A bájos és humoros történetek mind egy-egy ismerős konfliktus és annak feloldása köré szerveződnek: szorongás az új társaságban, játék a nagyobbakkal, hiszti a boltban, családi súrlódások, költözés, kistestvér születése. A mese komolyan veszi a kisgyerekkor egyszerű és mégis bonyolult kérdéseit, miközben megmutatja, ahogy egy kisróka számára lassan kinyílik a világ.
Egy csepp méz / Radnóti Színház / rendező: Valló Péter / szeptember 26. 19:00
Valló Péter, a Radnóti Színház főrendezője eredetileg a tavalyi évadban állította volna színpadra Shelagh Delaney, angol drámaírónő Egy csepp méz című kamaradrámáját, a pandémia miatt azonban a premiert el kellett halasztani. A darab szövegkönyvét a színházban már visszatérőnek számító Totth Benedek fordította újra, hogy az minél élesebben és érvényesebben szóljon a mai társadalmunkról. Az angolszász színházi közegben rendkívül népszerű színdarabban egy fiatal lány vágyai és keserűségei, anyjához való viszonya és nélküle megélt terhessége kerülnek a fókuszba, mindezeken keresztül pedig a marginalizált helyzetben lévők élete. A produkcióban Mészáros Blanka, Kováts Adél, Rusznák András, Baki Dániel és Porogi Ádám játszik.
Kiemelt kép: Jelenet az Egy csepp méz című előadásból (Fotó: Radnóti Színház)